همه چیز درباره ویروس کشی گوشی موبایل سامسونگ

اگر گوشی موبایل سامسونگ شما ویروسی شده و گریبانتان را گرفته حتماً به دنبال راه حل برای آن هستید. حتماً شما فراموش کرده اید که گوشی خود را به آنتی ویروس مجهز کنید به همین خاطر نیز کنترل گوشی از دستتان خارج شده است. چنانچه که گوشی تان ویروسی نشده نیز می توانید با پیشگیری و با دانلود بهترین آنتی ویروس ها از ایمنی و حفاظت حریم شخصی خود در کنار افزایش سرعت گوشی اطمینان حاصل کنید. کدام آنتی ویروس ها را باید نصب کرد؟ برای حذف ویروس گوشی های سامسونگ چه باید کرد؟ اصلاً علائم ویروسی شدن گوشی چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این پرسش ها پاسخ دهیم.

 

حذف ویروس گوشی سامسونگ

ویروسی شدن گوشی همراه همیشه مشکلات جدی را به همراه دارد اما نیاز نیست نگران باشید زیرا در هر موردی راه حلی وجود دارد. برای حذف ویروس ها از گوشی موبایل شما ابتدا باید متوجه علائم ویروسی شدن گوشی تان شوید که در ادامه به آنها اشاره شده است.

 

نشانه های ویروسی شدن گوشی سامسونگ

مهم ترین نشانه و علامت نفوذ بدافزارها و ویروس ‌ها به سیستم عامل اندروید، اختلال در عملکرد گوشی موبایل سامسونگ است. بنابراین چنانچه که هر یک از این موارد را در گوشی موبایلتان مشاهده کردید، حتماً به دنبال حل مشکل باشید:

  • کند شدن گوشی در حین باز کردن اپلیکیشن‌ ها و حرکت در منوها
  • طولانی شدن مدت زمان ری استارت گوشی موبایل
  • خودکار باز شدن برنامه‌ ها
  • هنگ کردن همیشگی و بیش از اندازه اپلیکیشن‌ ها
  • افزایش غیرطبیعی مصرف اینترنت گوشی موبایل
  • نمایش پاپ آپ‌ های تبلیغاتی حتی وقتی که مرورگر گوشی بسته است
  • قطع شدن غیر معمول تماس‌ ها
  • ریست شدن وای فای و بلوتوث دستگاه
  • نصب خودکار برنامه‌ های ناشناس
  • داغ شدن غیرطبیعی گوشی موبایل
  • افزایش یافتن مصرف باتری گوشی

البته بروز هر یک از این مشکلات می تواند دلایل خاص خود را نیز داشته باشد، پس به غیر از نفود ویروس ‌ها نیز هر یک از این مسائل می تواند به وجود آید. بنابراین پیش از اینکه پیگیر روش‌ های حذف ویروس گوشی بشوید، باید از ویروسی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

 

نشانه های ویروسی شدن گوشی سامسونگ

 

آنتی ویروس گوشی موبایل سامسونگ

چگونه بفهمیم گوشی ویروسی شده است؟ همچنین ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا خود گوشی های سامسونگ نیز آنتی ویروس دارند؟ در جواب باید گفت که شرکت سامسونگ، Smart Manager را در سال 2015 انتشار داد. برخی افراد هنوز معتقدند بهترین ویروس کشی گوشی سامسونگ همین ویژگی پیش فرض خود این دستگاه است؛ در حقیقت قابلیتی که به کاربران کمک می ‌کند گوشی‌ های موبایل خود را در چهار زمینه باتری، حافظه، روم و امنیت اسکن و بهینه سازی کنند.

بنابراین برنامه Smart Manager به عنوان ویروس کش قوی گوشی سامسونگ به طور خودکار و منظم نرم افزارهای مخرب را اسکن کرده و با همکاری Intel Security یک راه حل ضد بدافزار برای افزایش از حفاظت امنیت گوشی ارائه می ‌دهد. علاوه بر این نیز، کاربر گوشی سامسونگ می ‌تواند با دنبال کردن مراحل زیر، اسکن موقت را در هر موقعی اجرا کند:

  • در ابتدا به قسمت Apps یا اپلیکیشن های گوشی بروید
  • سپس وارد ویروس کش گوشی سامسونگ شوید
  • گزینه Smart Manager انتخاب کنید
  • روی Security ضربه بزنید
  • سپس می توانید برای اسکن مجدد روی SCAN NOW ضربه بزنید (شما می توانید اسکن گوشی موبایل سامسونگ خود را در بالا سمت راست مشاهده کنید).

 

در نظر داشته باشید که از این روش می ‌توان به عنوان آنتی ویروس مورد تأیید سامسونگ استفاده کرد. به طور کلی چنانچه که مورد مشکوکی در گوشی مشاهده نکردید هم، بد نیست هر چند وقت یکبار این روش را امتحان کنید.

 

حذف ویروس گوشی سامسونگ در حالت Safe Mode

بعضی از برنامه های مخرب را هیچگونه نمی ‌توان با روش ‌های معمول و شناخته شده از گوشی حذف کرد. به همین دلیل برای از بین بردن این برنامه‌ ها یا ویروس گوشی موبایل سامسونگ در مرحله اول باید گوشی را در حالت Safe Mode قرار داد. سپس با اجرا شدن گوشی در این حالت، تمامی نرم افزارهای نصب شده و همچنین ویروس‌ها به طور موقت غیرفعال خواهند شد.

فقط در نظر داشته باشید که نرم افزارهای پیش فرض خود گوشی قابل اجرا هستند، همچنین علامت Safe Mode در قسمت پایینی و سمت چپ صفحه نمایش گوشی ظاهر خواهد شد. همچنین شما با استفاده از این حالت می توانید برای حذف ویروس از گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. برای انجام این کار به روش زیر باید عمل کنید:

  • در ابتدا گوشی سامسونگ خود را روشن کنید
  • سپس با فشردن دکمه پاور گوشی، آن را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • از بین گزینه‌های ظاهر شده گزینه Power Off را برای چند ثانیه لمس کنید تا یک پیام برای شما ظاهر گردد.
  • پس از این مراحل برای ورود به حالت Safe mode باید روی OK ضربه بزنید.

حالا باید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و بعد وارد برنامه‌ های گوشی شوید و نرم افزار نصب شده‌ ای را که احتمال می دهید ویروسی است را باز و سپس با انتخاب گزینه Uninstall آن را حذف کنید.

برای خارج شدن از Safe Mode فقط باید دستگاه خود را ری استارت کنید. همچنین می ‌توانید نوار نوتیفیکیشن گوشی را به سمت پایین کشیده و سپس روی گزینه Safe mode enabled ضربه بزنید تا یک پنجره جدید برایتان باز شود.

در این پنجره با انتخاب گزینه OK گوشی ریستارت شده را و از سیف مود خارج کنید. اگر مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید، دیگر اثری از بدافزارها و مشکلات ناشی از آنها در گوشی تان دیده نمی شود.

 

حذف ویروس گوشی سامسونگ

 

پاک کردن کش مرورگر

متأسفانه ویروس‌ های گوشی موبایل هر روز پیشرفته تر و پیچیده ‌تر می ‌شوند، اما بسیاری از آنها هنوز ساده به حساب می آیند و فقط از طریق مرورگر قابلیت کارآیی دارند. این یعنی که اگر شما مایل به پاک کردن حافظه کش اینترنت خود باشید، شانس نسبتاً خوبی برای رهایی از این ویروس های مزاحم خواهید داشت. البته باید به یاد داشته باشید که در این روش از بین بردن ویروس گوشی باید را روی همه مرورگرهایی که استفاده می ‌کنید، انجام دهید.

 

حذف فایل‌ های دانلودی گوشی

علاوه بر موارد ذکر شده، یک گزینه دیگر هم برای رهایی از دست ویروس های مزاحم وجود دارد که می ‌توانید قبل از امتحان راه حل‌ های سخت، آن را به کار گیرید؛ شما در ابتدا باید به فایل‌ های دانلود شده خود بروید (توجه داشته باشید که منظور برنامه ‌های روی هوم اسکرین نیست، باید به سراغ فایل‌ های نصبی گوشی تان بروید) و آنها را حذف کنید. یکی از روش های کمک کننده حذف فایل های دانلودی گوشی موبایل است.

 

عملیات حذف ویروس گوشی با ریست فکتوری

در بسیاری از مواقع حذف ویروس گوشی موبایل سامسونگ با ریست فکتوری صورت می پذیرد. در واقع ریست فکتوری موجب می شود گوشی شما به تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردد؛ در طی این بازگشت با پاک شدن برنامه‌ های مخرب، ویروس نیز از گوشی موبایل سامسونگ شما حذف خواهد شد.

البته باید متوجه باشید که با ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما از جمله عکس ‌ها، فیلم ‌ها، مخاطبین، پیام‌ ها و نرم افزارهای نصب شده روی گوشی نیز حذف می شوند. بنابراین پیش از انجام عملیات ریست فکتوری بهتر است از گوشی بکاپ یا همان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

حذف ویروس گوشی موبایل سامسونگ با کامپیوتر

اگر بررسی کردید و متوجه شدید که رم داخلی یا خارجی گوشی شما ویروسی شده باشد این امکان را دارید تا به ویروس کشی گوشی سامسونگ با کامپیوتر یا لپ تاپ خود اقدام کنید. برای انجام این کار در ابتدا باید گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید.

در این مرحله یک درایو در قسمت This PC ویندوز مربوط به حافظه گوشی موبایل شما ایجاد خواهد شد. شما باید روی آن راست کلیک کرده و به وسیله آنتی ویروس نصب شده در کامپیوتر خود، ویروس کشی را آغاز کنید.

البته یک روش دیگر برای ویروس کشی گوشی سامسونگ با کامپیوتر وجود دارد، طوریکه اگر رم خارجی گوشی ویروسی شده باشد آن را از گوشی جدا کرده و با رم ریدر به کامپیوتر وصل کنید. سپس با استفاده از آنتی ویروس رم را اسکن کنید.

 

حذف ویروس گوشی موبایل سامسونگ با کامپیوتر

 

برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی موبایل سامسونگ چه باید کرد؟

شما پیش از آنکه به دنبال یک راه حل برای حذف ویروس های گوشی موبایل خود باشید، بهتر است از ویروسی شدن آن جلوگیری کنید تا هرگز ورود و فعال شدن آن در گوشی شما اتفاق نیفتد. بنابراین بهتر است ما نیز تکرار کنیم که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!

در واقع بهترین کار این است که به جای پاک کردن ویروس گوشی، از همان ابتدا به دنبال روشی باشیم که از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کند. از اصلی ‌ترین مسائلی که در این مورد مهم و موثر هستند موارد زیر است:

 

  • دانلود نکردن برنامه‌ها از منابع ناشناخته

توجه کنید که برنامه های گوشی خود را از جایی مطمئن دانلود کنید برای مثال برنامه‌های اندرویدی را فقط از گوگل پلی استور دانلود کنید. زیرا قریب به 99 درصد اپلیکیشن ‌های این منبع کاملاً در برابر بدافزار، ویروس و کدهای مخرب مورد ارزیابی قرار گرفته اند و تحت کنترل هستند. معمولاً بدافزارها و ویروس‌هایی که در اندروید فعالیت می کنند؛ از طریق اپلیکیشن‌هایی تغذیه می شوند که از منابع نامعتبر دیگری به غیر از گوگل پلی استور دانلود شده‌‌اند.

 

  • بررسی کردن دسترسی برنامه ‌ها

وقتی در حال نصب یک برنامه از طریق برنامه ی گوگل پلی استور هستید، حتما به دسترسی ‌های آن توجه کنید. یک برنامه مخرب امکان دارد دسترسی‌ های عجیبی همراه داشته باشد. برای مثال یک ویدئو پلیر مخرب می ‌‌تواند درخواست دسترسی به لیست مخاطبین شما را ارائه دهد که این امر اصلاً معقول نیست و مطمئناً می‌‌تواند نشان دهنده مخرب بودن آن برنامه باشد.

 

  • نصب آنتی ویروس معتبر

درست است که نصب بودن یک آنتی ویروس اندرویدی روی گوشی شما همیشه بدرد بخور نیست. ولی مطمئناً نصب بودن آن بهتر از نبود آن است. بنابراین یک آنتی ویروس خوب و با کیفیت را هم در گوشی خود نصب کنید که قابلیت شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب را داشته باشد.

 

  • دانلود اپلیکیشن مطمئن

اگر به دنبال یک اپلیکیشن به خصوص هستید حتماً نسخه اصل آن را بیابید، زیرا ممکن است نسخه ‌های مشابهی که از آن پیدا می کنید با آیکون ‌های نسبتاً یکسان ارائه شده باشند! در چنین شرایطی حتماً اپلیکیشن مشابه یا کلونی که مشاهده می کنید، ویروسی و مخرب هستند.

پس توجه داشته باشید که همیشه به نام توسعه دهنده اپلیکیشن‌ هایی که در حال دانلود آن ها هستید، دقت کرده و نسخه‌ی کلون برنامه را به جای نسخه اصلی آن دانلود نکنید. البته جای نگرانی برای گوگل پلی نیست زیرا این فروشگاه تا 99 درصد از این موضوع جلوگیری می ‌کند، اما در 1 درصد باقی مانده شما باید دقت لازم را به خرج دهید.

 

  • آپدیت سیستم عامل گوشی

توجه کنید که حتماً سیستم عامل گوشی اندرویدی خود را به جدیدترین نسخه‌های موجود آپدیت کنید. در بیشتر به روز رسانی‌ هایی که تا کنون برای اندروید منتشر شده‌اند لایه‌ های امنیتی به دستگاه اضافه شده که می ‌‌تواند منجر به جلوگیری از فعالیت کدهای مخرب و ویروس ‌ها گردد و در واقع به پاک شدن ویروس گوشی موبایل منجر شود.

پس متوجه بروزرسانی سیستم عامل گوشی موبایل خود باشید؛ زیرا مطمئناً هیچ مشکلی برای گوشی سامسونگ شما پیش نخواهد آمد و دستگاه شما هرگز دچار ویروس نخواهد شد و بعدها نیز نیازی به پاک کردن ویروس گوشی ندارید.

 

آنتی ویروس های مناسب برای گوشی سامسونگ

 

آنتی ویروس های مناسب برای گوشی سامسونگ

یکی از بهترین آنتی ویروس ها برای گوشی موبایل سامسونگ، آنتی ویروس Bitdefender است که ایمنی بالایی در مقابل بدافزارها ایجاد می کند. این آنتی ویروس شامل ابزارهایی برای مراقبت از حریم شخصی کاربران، قفل گذاری برای اپلیکیشن‌، اسکن وای‌ فای و ویژگی ‌های ضد سرقت است. رابط کاربری ساده Bitdefender دسترسی آسانی به ویژگی ‌ها و قابلیت ‌های متنوع این ویروس کش گوشی سامسونگ ارائه می دهد. همچنین Bitdefender با تاثیر حداکثری روی عملکرد سیستم، به خوبی در گوشی کار می کند.

یکی از قابلیت های آنتی ویروسBitdefender، پیدا کردن مکان گوشی ‌های سامسونگ از راه دور پس از سرقت یا گم شدن است. همچنین این اپلیکیشن بسیار سبک، از حداقل تأثیر در طول عمر باتری دستگاه برخوردار است. بیتدفندر با بروز‌رسانی‌ های امنیتی روزانه، در مقابل جدیدترین بدافزارها نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. همچنین یک VPN برای ایمن کردن فعالیت‌ های آنلاین گوشی نیز ارائه می دهد.

دومین آنتی ویروس مناسب برای گوشی های سامسونگ، آنتی ویروس Avast است. در واقع یک آنتی ویروس کارآمد برای گوشی سامسونگ که از همه چیز در برابر بد افزارها محافظت می کند. همچنین با حفاظت حریم شخصی و بهینه ‌‌سازی سیستم امنیت آن را بالا می برد. در نظر داشته باشید که نسخه رایگان Avast، تا حدودی تبلیغ‌ های مزاحم نیز دارد.

قابلیت های آواست: اسکن منظم برای تشخیص تهدیدهای ایمنی، شناسایی و حذف برنامه های مخرب پیش از نصب، محافظت از دستگاه در مقابل لینک ‌های مخرف و آلوده به بدافزار و همچنین تأیید امنیت شبکه WIFI است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت