VoLTE چیست؟

VoLTE چیست؟ (فعال سازی سرویس VoLTE گوشی در همراه اول و ایرانسل)

شاید سؤال VoLTE چیست بخشی از ذهن شما را هم به خودش درگیر کرده باشد. برای پاسخگویی به این پرسش باید بگوییم که VoLTE مخفف Voice Over LTE است (و LTE به معنای تکامل طولانی مدت است). همان‌طور که از نام آن پیدا است، VoLTE امکان برقراری یک تماس صوتی از طریق شبکه 4G LTE را فراهم می‌کند. این ویژگی در گوشی‌های هوشمند به ما امکان می‌دهد از طریق شبکه LTE خود تماس برقرار کنیم. با ما همراه باشید تا نکات جالبی را در مورد این سرویس در گوشی موبایل بررسی کنیم.

 


بررسی بیشتر پرسش VoLTE چیست

VoLTE تماس‌های صوتی ما را با کیفیت بالا و واضح‌تر ارائه می‌کند. همچنین به ما امکان می‌دهد از داده‌های اینترنت خود برای برقراری تماس در کنار فعالیت‌هایی مانند دانلود یا مرور وب استفاده کنیم. اکثر ما تمایل داریم که شبکه 4G را بیشتر برای دانلود، پخش فیلم آنلاین و مرور وب در نظر بگیریم، اما همچنین می‌توانیم از آن برای بهبود تماس‌ها هم استفاده کنیم. به همین دلیل است که بسیاری از شبکه‌ها شروع به ارائه ویژگی VoLTE کرده‌اند.


تفاوت VoWiFi و VoLTE چیست؟

VoLTE و VoWiFi هر دو به شما امکان برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت را می‌دهند. علاوه بر این، هر دو فناوری از طریق برنامه تماس تلفنی شما بدون نیاز به برنامه‌های شخص ثالث تماس برقرار می‌کنند. اگر نمی‌دانید فرق میان VoWiFi با VoLTE چیست باید بگوییم تفاوت اصلی این است که Wi-Fi Calling به اتصال از طریق Wi-Fi متکی است و VoLTE به اتصال داده از اپراتور شما متکی است. اگر VoWiFi و VoLTE هر دو فعال باشند، تلفن شما به طور خودکار تصمیم می‌گیرد که کدام سرویس بهینه‌ترین باشد تا بهترین کیفیت تماس ممکن را تضمین کند.
فراموش نکنید که اگر در حین تماس Wi-Fi (VoWiFi) محدوده Wi-Fi را ترک کنید، تلفن هوشمند شما به طور خودکار به VoLTE (Voice over data) تغییر می‌کند و تماس ادامه می‌یابد. با این حال، این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که 4G/LTE به عنوان حالت شبکه در تلفن شما انتخاب شده باشد و در محدوده شبکه 4G/LTE قرار داشته باشید. این انتقال هنگام تماس از طریق Wi-Fi با یک برنامه جداگانه مانند Skype، WhatsApp و غیره امکان پذیر نیست.
اگر VoWiFi که به عنوان تماس Wi-Fi نیز شناخته می‌شود، VoLTE مناسب برای بازگشت تماس را نداشته باشد، تماس قطع می‌شود. VoWiFi در صورت وجود 3G یا 2G هم این تغییر را عمال خواهد کرد.


مزایای استفاده از VoLTE چیست؟

در بخش‌های قبلی سعی کردیم پاسخ واضحی به سؤال VoLTE چیست بدهیم. اگر برای درک اهمیت این امکان در گوشی‌های هوشمند نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، با ما همراه باشید تا مزیت‌های استفاده از آن را هم بررسی کنیم.


1. کیفیت تماس بهتر
بزرگ‌ترین مزیت VoLTE این است که می‌تواند به طرز چشمگیری کیفیت تماس ما را نسبت به اتصالات 3G یا 2G ارتقا دهد؛ زیرا اطلاعات بسیار بیشتری را با کمک شبکه 4G منتقل می‌کند. این امر باعث می‌شود به خوبی متوجه شویم که طرف مقابل تماس ما چه می‌گوید و لحن صدای او را به درستی درک کنیم. اساسا این یک تماس صوتی HD است و به طور کلی تجربه بسیار غنی‌تری را به همراه دارد.


2. پوشش و اتصال بهبود یافته
برای اینکه بدانید مزیت مهم VoLTE چیست باید بگوییم که این ویژگی می‌تواند تماس‌ها را تا دو برابر سریع‌تر از زمانی که از 2G یا 3G استفاده می‌کنید، متصل کند. از آن‌جایی که اتصالات 2G و 3G همچنان در صورت عدم وجود سیگنال 4G در دسترس خواهند بود، در نتیجه با پوشش تماس بهینه‌ای روبرو هستیم. فراموش نکنید بدون VoLTE نمی‌توانید تماسی برقرار کنید. اما بدون 4G می‌توان 2G یا 3G را جایگزین کرد.


3. صدای عالی (Three_Super_voice)
برخی از فرکانس‌هایی که شبکه 4G روی آنها کار می‌کند (مانند طیف 800 مگاهرتز)، دسترسی بیشتری نسبت به شبکه‌های 2G یا 3G ارائه می‌دهند؛ بنابراین می‌توانید سیگنال‌های لازم برای تماس را دورتر از دکل اصلی هم دریافت کنید. در واقع، این ویژگی مهم برای تماس‌های VoLTE کاملا به طیف 800 مگاهرتز خود متکی است.


4. عمر بیشتر باتری موبایل
کاربران تلفن‌های هوشمند همچنین می‌توانند عمر باتری خود را با VoLTE افزایش دهند، زیرا بدون آن، هر زمان که تماسی برقرار یا دریافت می‌کنید، تلفن شما باید از 4G به 2G یا 3G تغییر کند. پس از پایان تماس تلفن دوباره سوئیچ می‌شود و تمام این سوئیچینگ، به علاوه نیاز به جستجوی سیگنال متفاوت در هر بار، ضربه کمی به باتری وارد کند.


5. ارسال داده‌های سریع‌تر
زمانی که سؤال VoLTE چیست را بررسی می‌کردیم به این موضوع هم اشاره کوتاهی داشتیم. گفتیم که برای برقراری تماس با سرویس VoLTE مجبور نیستیم به شبکه 4G سوئیچ کنیم، زیرا این شبکه در حال استفاده است. در نتیجه می‌توانیم در حین مکالمه از سایر عملکردهای تلفن هم استفاده کنیم. اگر نیازهای چند وظیفه‌ای مانند وب‌گردی هم‌زمان یا دانلود یک برنامه دارید، این ویژگی بسیار مفید است.


6. با Wi-Fi هم کار می‌کند
تماس 4G همچنین امکان جابه‌جایی یکپارچه بین شبکه‌ها و تماس Wi-Fi را بدون قطع تماس ارائه می‌کند؛ بنابراین اگر از یک نوع سیگنال فاصله می‌گیرید، می‌توانید با دیگری ادامه دهید.


7. تماس تصویری آسان
همچنین از نظر تئوری امکان برقراری تماس ویدیویی از طریق 4G، بسیار شبیه به تماس اسکایپ است. به جز اینکه شما فقط از شماره تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و می‌توانید از شماره‌گیر معمولی و رابط تماس استفاده کنید، بنابراین می‌توانید با هر شخص دیگری تماس ویدیویی برقرار و دریافت کنید.
در واقع ممکن است متوجه شده باشید که اسکایپ و سایر سرویس‌های تماس ویدیویی موجود اغلب به نظر می‌رسد کیفیت صوتی برتری نسبت به تماس‌های صوتی استاندارد در موبایل دارند. این مسئله به این دلیل است که مانند VoLTE از داده‌های بیشتری به عنوان بخشی از یک سیستم VoIP با نام مشابه استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که تماس‌های صوتی شما در هنگام استفاده از VoLTE بیشتر شبیه تماس‌های اسکایپ باشند، اما به اندازه Skype به عمر باتری شما ضربه نمی‌زنند.


روش فعال سازی VoLTE چیست؟

این بخش از بررسی VoLTE چیست را به نحوه فعال سازی این سرویس می‌پردازیم؛ زیرا سؤال مهم است که بسیاری از کاربران گوشی‌های موبایل با آن روبرو هستند. برای اینکه بتوانیم علامت VoLTE را بالای گوشی مشاهده کنیم باید تنظیمات گوشی و سیم‌کارت را بررسی کنیم. اکثر موبایل‌های هوشمند مانند آیفون و اندرویدها این سرویس را به طور خودکار فعال کرده‌اند. اما، می‌توانیم با استفاده از بخش تنظیمات مطمئن شویم که VoLTE در دستگاه ما فعال است.


• روش فعال سازی VoLTE در همراه اول
برای فعال سازی سرویس VoLTE در گوشی موبایل سامسونگ و سایر گوشی‌هایی اندرویدی پشتیبانی از سیم‌کارت الزامی است. برای فعال سازی این سرویس در همراه اول می‌توانید دستور *۱۰*#۲۴۵۱ را شماره‌گیری نمایید.


• روش فعال سازی سرویس VoLTE در ایرانسل
فعال سازی VoLTE در ایرانسل هم با استفاده از کد دستوری #۱۰*۴*۵۵۵* امکان‌پذیر است.


نحوه خاموش کردن VoLTE در اندروید

برای خاموش کردن سرویس VoLTE، تلفن شما باید VoLTE را فعال کرده باشد. می‌توانید با جستجوی نماد VoLTE در نوار اعلان بالای گوشی همراه با شبکه‌های تماس، آن را بررسی کنید. پس از آن به بخش تنظیمات گوشی موبایل بروید و به دنبال آدرس Connection > Mobile Networks باشید. بعد از آن روی سیم کارت اصلی خودتان ضربه بزنید. گزینه جابه‌جایی VoLTE را پیدا و آن را خاموش کنید. بدیهی است که برای فعال کردن مجدد سرویس، باید مراحل را به صورت معکوس دنبال کنیم.


نحوه خاموش کردن VoLTE در iOS

برای اینکه بدانید مسیر خاموش کردن کاربران آیفون برای سرویس VoLTE چیست باید این گزینه را در Cellular Data پیدا کنند. همچنین اگر دستگاه شما دو سیم کارت را پشتیبانی کند، ممکن است نحوه فعال و غیرفعال کردن VoLTE برای شما متفاوت باشد. برای این کار می‌توانید دو مسیر زیر را در نظر بگیرید.


Settings > Cellular > Cellular Data Options > Voice & Data
• Settings > Mobile Data > Mobile Data Options > Voice & Data (Enable LTE را انتخاب کنید).



در این مجال سعی کردیم به شما دید واضحی در مورد مسئله VoLTE چیست بدهیم. این سرویس در گوشی‌های موبایل هوشمند جزو امکاناتی است که برای تماس‌های تصویری استفاده می‌شود. همچنین با مزایای زیاد که ارائه می‌دهد جایگزین مناسبی برای تماس‌های معمولی با سیم کارت است.

گوشی دات کام سعی بر این دارد با ارائه توضیحات کامل در زمینه گوشی موبایل و ارائه کمترین قیمت گوشی موبایل شما عزیزان را در خرید بهترین و مناسب ترین گوشی موبایل یاری نماید

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت