معرفی شیائومی 13 اولترا در ماه جاری میلادی

 

در حالی که گوشی موبایل شیائومی 13 و 13 پرو در اواخر سال 2022 در چین معرفی شدند، شرکت شیائومی بر آن است که سری دیگری از این خانواده را در سال 2023 معرفی نماید. گویا به نظر می رسد این گوشی تازه وارد قصد دارد نقصان های نمونه 13 پرو را جبران کند، اما مگر چندی از ارائه گوشی های قبلی گذشته که شیائومی به جبران یک ساله قانع نشده و قصد دارد در همین ماه های آغازین سال برگ آس گوشی های نسل 13 شیائومی را رو کند؟ با این حساب احتمال می دهیم یک پرچم دار در راه بازار گوشی های آسیایی باشد. قاب و اطلاعات این گوشی لو رفته است؛ بنابر گفته ها باید منتظر اوج پیشرفت گوشی های چینی به صورت فشرده در این موبایل باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در ابتدا یک شبکه چینی اجتماعی چینی به نام weibo با ارائه یک تصویر به جزئیات این گوشی پرداخت؛ درست در این برنامه بود که گوشی موبایل شیائومی 13 ultra هنوز وارد نشده توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

 

طراحی و ساختار جدیدترین مدل شیائومی

شرکت شیائومی دوربین این گوشی را به عنوان حرفه ای ترین دوربین گوشی که تا به امروز در میان گوشی های اندروید ساخته شده نشان دهد. به خصوص با لوازم جانبی قاب دوربین و لنز با دیافراگم متغیر با سنسور 1 اینچی، که در حال حاضر در هیچ گوشی هوشمند دیگری دیده نشده است. احتمال داده شده که این گوشی با 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و همچنین USB-C 3.2 از انتقال سریع برخوردار خواهد بود. همچنین شارژ بی سیم 50 واتی می تواند گوشی را در 49 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. همچنین شیائومی یک حالت Hibernation به این سری ارتقاء یافته جدید اضافه کرده که وقتی باتری به 1 درصد کاهش می یابد فعال می شود. با محدود کردن فعالیت‌ های پس ‌زمینه، به گوشی موبایل اجازه می ‌دهد تا یک ساعت در حالت آماده ‌باش بماند یا 12 دقیقه تماس تلفنی برقرار کند.

قدرت سخت افزاری گوشی موبایل Xiaomi 13 Ultra با چیپست Snapdragon 8 Gen 2 و سیستم خنک کننده مایع تضمین می شود. در واقع گوشی  13 Ultra یک گوشی مناسب بازی و ویرایش ویدیو و عکس، بازی، فیلم دیدن، تولید محتوای ویدئویی و صوتی و... است. 13 Ultra  دارای یک پنل LTPO OLED با وضوح 1440 3200 x پیکسل است که به طور مشترک توسط Xiaomi و China Star  توسعه داده شده است. حداکثر روشنایی این پنل 2600 نیت است و از محتوای Pro HDR نیز پشتیبانی می کند.

این دوربین دارای چرم مصنوعی در قسمت بیرونی، کناره‌ های فلزی و گوشه‌ها است. اولترا 13 از بدنه ضد آب IP86 برخوردار است. گوشی در رنگ های سبز زیتونی، سیاه و سفید در دسترس خواهد بود. طراحی این مدل از گوشی های شیائومی بسیار به شیائومی 12 S  اولترا شبیه است اما با یک تفاوت عمد؛ جنس قسمت پشتی گوشی از چرم گیاهی است. علاوه بر این نیز این گوشی در دیگر المان های طراحی نیز از تفاوت‌ هایی برخوردار است. مثلاً قسمت پشتی دستگاه در این گوشی به دو قسمت تقسیم شده طوریکه قسمت بالایی آن از ضخامت بیشتری برخوردار است. همچنین برآمدگی ماژول دوربین در این تصویر نسبت به نسل قبل کمتر دیده می ‌شود.

 

دقت در دوربین اولترا 13

ماژول دوربین این گوشی نسبت به سری قبلی آن بزرگتر بوده و همچنین به همراهی لایکا به نظر می رسد باید منتظر یک شگفتی در دوربین گوشی های شیائومی باشیم. علاوه بر این بنابر اطلاعاتی که درز پیدا کرده احتمالاً  ۴ لنز در این ماژول به همراه فلش LED جای گرفته باشد. البته توجه داشته باشید که اطلاعات درباره جزئیات دوربین ممکن است صادق نباشد. زیرا در گزارش‌ های قبلی اشاره شده بود که شیائومی 13 اولترا با برخورداری از یک حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی IMX989  با قطر 1 اینچ در مشارکت با شرکت سونی است. همچنین لبه‌های منحنی پنل نمایشگر دستگاه از نمایشگر E6 Super AMOLED  ساخت سامسونگ خبر می دهند.

شیائومی اذعان می دارد که دقت رنگ و تغییر رنگ در این گوشی بهتر از همیشه رخ می دهد، طوریکه قادر است با اپل و نمایشگرهای رنگی معروف رقابت کند. از مزیت های فیلمبرداری Xiaomi 13 Ultra  قابلیت تصویربرداری با ویدیوهای K8 است. این گوشب قادر است در فایل‌های 14 بیتی RAW با قابلیت ویرایش تصاویر حرفه ای، عکاسی کند.

شیائومی از یک چیز جدید در این گوشی رونمایی خواهد کرد؛ عکاسی محاسباتی همراه با لنز دیافراگم متغیر جدید و سنسور 1 اینچی برای بهبود حالت عکاسی در شب که باید نویز کمتر و نمایش دقیق‌ تری از صحنه ‌های شب ارائه دهد. همچنین دوربین ها می توانند ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال 10 برابری را با پردازش پیشرفته ارائه کنند. زوم اپتیکال به رنگ سفید و زوم دیجیتال به رنگ سبز است.  Ultra منحصر به فرد شیائومی، دیافراگم فیزیکی جدید دو استاپ را در اختیار مخاطب قرار می دهد تا بین f/1.9 و f/4.0 سوئیچ کرده و طیف وسیعی از امکانات عکسبرداری جدید را باز کند. همچنین نوردهی و فوکوس نیز با این دوربین در اوج خواهد بود.

 

در همین حال، حالت عکس سریع به شما امکان می دهد برنامه دوربین را راه اندازی کنید و در عرض 0.8 ثانیه به طور خودکار عکس بگیرید. ایده آل برای آن موقعیت های بداهه عکاسی خیابانی.

گوشی جدید شیائومی دستخوش موهبت هایی شده است که در نمونه های قبلی نسخه ابتدایی آن به کار رفته است. از این رو گوشی موبایل شیائومی 13 اولترا نمونه بارز یک گوشی ارتقاء سافته و پیشرفته آسیایی است که متناسب با جدیدترین نیازمندی ها در ادامه سال جاری میلادی به بازار گوشی ها عرضه خواهد شد. با ما به همراه اطلاعات تکمیلی درباره اولترا 13 شیائومی همراه باشید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت