بررسی ویژگی های جدیدترین مدل های هوآوی سری P60


شرکت هوآوی اخیراً از مدل های جدید گوشی موبایل هوآوی ذیل نام P60 رونمایی کرده است. این خانواده سه نفره شامل گوشی P60 ، گوشی P60 پرو و گوشی P60 آرت می باشد. اطلاعات دقیقی از برخی ویژگی های این گوشی ها در دست نیست اما بنابر گفته ها می توان نوید یک گوشی موبایل حرفه ای را به بازار گوشی های آسیایی داد.


طراحی و ساختار هوآی p60

هوآوی در طراحی مدل های گوشی p60 کاملا خلاقانه عمل کرده است؛ در واقع گوشی های پرچمدار این شرکت با طراحی های نوآورانه همراه شده اند تا خود را نسبت به دیگر رقبا متفاوت نشان دهد. سنسور اصلی دوربین در یک دایره بزرگ در مرکز گوشی جای دارد، و دو سنسور دیگر در دایره های کوچک‌ تر در بالا و پایین آن قرار گرفته اند. هواوی مدعی است که هر سه گوشی از گواهی IP68 بهره مندند. همچنین دو مدل گوشی موبایل هوآوی P60 و P60 Pro در رنگ‌ های بنفش، مشکی و سبز و سفید به بازار عرضه می‌ شوند. گوشی موبایل P60 Art نیز در رنگ‌های آبی و طلایی روانه بازار می گردد.


ویژگی ها و کیفیت دوربین سری P60

حسگر 48 مگاپیکسلی عنصر مشترک در دوربین این سه گوشی است. دوربین اصلی با برخورداری از دیافراگم قابل تغییر بین f/1.4 تا f/4 کیفیت ویژه ای را در عکاسی ارائه می دهد. حتی حسگر RYYB و OIS نیز در آن به کار رفته است. این حسگرها که از فیلتر زرد برخوردار می باشند این قابلیت را دارند تا متناسب با محیط، سیاهچاله وار نور را به اندازه کافی به خود جذب کند. فیلتر زرد با قراردادن نورهای سبز و قرمز در خود 40 درصد نور بیشتری جذب می ‌کند. همین مسئله موجب می شود تا دوربین در محیط ‌های تاریک عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی 4K است؛
دوربین دو گوشی P60 و P60 پرو از دوربین اولتراواید با حسگر 13 مگاپیکسلی برخوردارند، این در حالی است که گوشی P60 آرت از حسگر اولتراواید 40 مگاپیکسلی بهره مند گشته است. دوربین تله‌فوتوی به کاررفته در گوشی P60 12 مگاپیکسل است که تعجب همگان را از جهت مشابهت به OIS برانگیخته است. گوشی‌های P60 Pro و P60 Art نیز از دوربین تله‌فوتو با حسگر 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند درست مشابه IOS. جزئیات در این دست از گوشی های هوآوی با دقت بالایی ثبت می شوند.


نمایشگر حرفه ای و تمام عیار هوآوی

صفحه نمایش 6.67 اینچی LTPO OLED با وضوح تصویر Full HD+ با وضوح تصویر 1220 در 2700 پیکسل که در نوع خود منحصر به فرد و غافلگیرکننده است در هر سه مدل این خانواده به کار رفته است. همچنین این صفحه نمایش از نرخ نوسازی متغیر1 تا 120 هرتزی برخوردار است. هوآوی در این سری از محصولات ویژه خود حسگر اثرانگشت را نیز لحاظ کرده، علاوه بر این سه عضو این خانواده از محافظ صفحه نمایش Kunlun برخوردار گشته اند.


مشخصات و ویژگی های سری P60

تراشه اسنپدراگون 8+ در سه گوشی P60 حضور دارد؛ پس نوید بازی های حرفه ای و عملکردی چند منظوره و با سرعت را به شما می دهیم. البته ناگفته نماند که گوشی ها تنها از شبکه LTE برخوردارند. هواوی اعلام کرده که برای این گوشی ‌‌ها امکان اتصال به ماهواره نیز فراهم شده است؛ از این رو کاربران می‌توانند با اتصال به ماهواره Beidou پیام ارسال کنند.


هوآوی p60 در سه نسخه با حافظع داخلی 128/256/512 گیگابایت، p60 pro نیز در دو نسخه 256 و 512 گیگابایت و P60 art در نسخه 512 یا 1 ترابایت عرضه می گردند.


سیستم عامل هر سه مدل Harmony OS 3.1 است که نوید عملکردی درست و قابل قبول را به شما می دهد همچنین شما امکانات هوآوی را به صورت ویژه در اختیار خواهید داشت.

 


باتری قدرتمند


گوشی P60 هواوی و P60 پرو به باتری 4815 میلی ‌آمپر ساعتی مجهز شده‌ اند. این در حالی است که گوشی P60 Art از باتری 5100 میلی ‌آمپر ساعتی استفاده می ‌کند. گوشی P60 از شارژر 66 وات و گوشی P60 Pro هم از شارژر 88 وات برخوردارند پس جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
نتیجه گیری


هر سه مدل گوشی های هوآوی P60 به عنوان پرچمداران این شرکت آسیایی و مورد تحریم به همگان عرضه می گردند. از این رو باید انتظار داشته باشیم که به نسبت پایه و اساس خود از قیمت بالاتری برخوردارند. در این بین مدل هایی نظیر P60 در نسخه 128 گیگابایت از قیمت پایین تر و مدلی نظیر p60 art در نسخه 1 ترابایتی از قیمتی بالاتر برخوردارند. نمایشگر حرفه ای، دوربین پیشرفته و با جذب نور بالا، تراشه اسنپ دراگون نسل جدید از ویژگی های برجسته این ابرقدرت تحریم شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت