مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 با نوت 10

آیا می دانید چه تفاوت ها و شباهت هایی میان گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 و گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 وجود دارد؟ در واقع این دو گوشی هوشمند پرطرفدارترین گوشی هایی هستند که توانسته جزو پرچمداران جدید کمپانی سامسونگ باشند. زیرا هر دو محصول قابلیت های فوق العاده ای را دارند. اما در این میان گوشی موبایل سامسونگ نوت ۲۰ بزرگترین صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است که دارای سیستم اندروید می باشد و با داشتن چندین دوربین، سرعت عملکرد بیشتری را نسبت به گوشی سامسونگ نوت ۱۰ اجرا می کند.

 

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 با گوشی سامسونگ نوت 10

اولین مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 با گوشی سامسونگ نوت 10 را از نظر طراحی و شکل ظاهری هر دو محصول شروع می کنیم. در حقیقت گوشی نوت 20 کمی بلندتر و بزرگتر از گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 می باشد هر چند که هر کدام از گوشی های نوت 20 و نوت 10 در مدل های پلاس و اولترا ضخامت های مختلفی دارند. در مورد سایز دوربین های این دو محصول کره ای هوشمند باید گفت نسل دوربین های جدید گوشی های Note 20 نسب به مدل های قبلی آن کمی بزرگتر و برجسته تر می باشد و با شکل مربعی در کنار یکدیگر قرار دارند، در صورتی که در گوشی Note 10 پلاس دوربین ها در شکل کشیده ای تری طراحی شده اند و همچنان در قسمت پایین محصول قرار گرفته اند.

 

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20  با گوشی سامسونگ نوت 10

 

ویژگی های گوشی هوشمند سامسونگ نوت 20

هرگز فراموش نکنید شیشه قرار گرفته شده بر روی گلکسی نوت ۲۰ در برابر هرگونه خط و خش مقاوم است و استحکام بیشتری نسبت به نوت 10 دارد. البته گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 جزو پرچمدارانی است که می تواند در هنگام برخورد با آب مقاومت IP68 داشته باشد و به مدت 30 دقیقه در آب هایی به عمق 5/1 متری دوام بسیار بالایی را از خود نشان دهد

 

تنوع رنگ در گلکسی نوت 20 و 10

اگر بخواهیم در مورد تنوع رنگ گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 صحبت کنیم باید گفت تنوع رنگ در این مدل گوشی نسبت به گلکسی نوت 10 کمتر است. هر چند که در نسل های جدید سامسونگ گلکسی نوت ده شما نمی توانید رنگ Aura Glow را پیدا کنید. جالب است بدانید اگرچه تنوع رنگ در گوشی های نوت ۲۰ کمتر است؛ اما غالبا دارای یک قاب فلزی است که حاشیه ای مربع دارد و با طراحی مات، زیبایی فوق العاده و پیچیده ای را به این محصول بخشیده است. این گوشی به خوبی توانسته است از فناوری Cornings Gorilla Glass Victus استفاده نماید.

 

تنوع رنگ گلکسی note 20

 

معرفی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 20

پنل به کار رفته در گوشی Galaxy نوت 20 به مقدار کمی نسبت به گوشی نوت 10 بزرگتر است، بر همین اساس در نسل جدید گوشی های Galaxy Note 20 صفحه نمایشی به اندازه 9/6 اینچی توانسته است جایگزین مناسبی برای صفحه نمایش 8/6 اینچی نسل های قبل باشد. البته به یاد داشته باشید نکته مهمی که در مورد صفحه نمایش سامسونگ نوت بیست وجود دارد مربوط به دینامیک رفرش به ظرفیت 120 هرتز است، یعنی زمانی که کاربر مشغول به تماشای صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 20 می باشد صفحه نمایش توانایی رفرش شدن، بسته به نیاز کاربر را انجام می دهد. در واقع این گوشی می تواند در زمان بازی های مهیج، تماشای تصاویر مختلف، چک کردن ایمیل و...رفرش های مختلفی با کاهش 10 هرتز را داشته باشد. در صورتی که هیچگاه گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 چنین توانایی را نخواهد داشت، یعنی این گوشی به طور هوشمند نمی تواند میزان نیاز رفرش را در اختیار کاربر قرار دهد و در هر حالتی از اجرای گوشی رفرش صفحه به اندازه 60 هرتز ثابت باقی خواهد ماند. نوع صفحه نمایش بر قیمت گوشی سامسونگ تاثیرگذار است.

 

مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 20

اگر چه شرکت بزرگ سامسونگ سعی کرده است همیشه دوربین های بسیار پیشرفته و با قابلیت های مختلف را در ساختار گوشی های هوشمند خود قرار دهد؛ اما غالبا این کمپانی با رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 نشان داد که سنسور زمان را جزو توانایی های دیگر این محصول قرار داده است. پس دوربین های به کار رفته در گلکسی نوت 20 مگاپیکسل های بیشتر و امکان حسگر فوکوس اتوماتیک لیزری دارند و همچنان می توانند بزرگنمایی های قدرتمندتری را به اجرا درآورند.

بنابراین در هنگام بزرگنمایی به طور حتم عکس ها با وضوح بیشتری به ثبت خواهند رسید. این در حالی است که دوربین تعبیه شده در گوشی Galaxy Note 10 دارای 12 مگاپیکسل است، پس به وضوح هر فردی می تواند در مقایسه این دو محصول تفاوت لنزهای تله فوتو را درک نماید؛ زیرا کاربر با استفاده از گلکسی نوت ۱۰ تنها می تواند بزرگنمایی اپتیکی 2 برابر را انجام دهد در صورتی که این بزرگنمایی در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 به اندازه 5 برابر می باشد که در نوع خود شگفت انگیز است البته در بزرگنمایی های دیجیتالی این عدد تا 10 برابر یعنی 50 برابر افزایش پیدا می کند.

 

مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 20

 

شباهت میان گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 و نوت 10

با توجه به تفاوت های آشکاری که در دوربین های پشت هر دو محصول وجود دارد اما بهتر است بدانید دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 در قسمت جلو هیچ تفاوتی با دوربین های به کار رفته در جلوی گوشی گلکسی نوت 10 وجود ندارد و غالبا هیچ تفاوتی در دوربین های سلفی هر دو محصول دیده نمی شود. بنابراین هر دو گوشی هوشمند سامسونگ مدل نوت 20 و نوت 10 دارای دوربین جلو یا ظرفیت 10 مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/2.2 می باشند. پس با این وجود دوربین های تعبیه شده در این مدل گوشی سامسونگ گلکسی با ثبت جزئیات تصاویر از نوع بهترین دوربین های موجود در بازار هستند و همچنین با داشتن سنسورهایی پیچیده قابلیت برقراری ارتباط با مدرن ترین سخت افزارها و نرم افزارها را فراهم آورده اند. پرتره هایی که با استفاده از این دو گوشی هوشمند سامسونگ در عمق کم به ثبت می رسند از لحاظ کیفیت، شباهت زیادی به پرتره های گرفته شده با جدیدترین مدل های آیفون می باشد.

فروشگاه گوشی دات کام انواع گوشی های موبایل را نقد و بررسی می کند، شما می توانید بصورت آنلاین گوشی دلخواه خود را خریداری نمایید. همچنین، می توانید قیمت روز گوشی را از این سایت استعلام کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت