گوشی سامسونگ بخریم یا گوشی اپل؟

گوشی سامسونگ و رقیب سرسخت ان گوشی اپل از جمله ابرقدرت های بازارهای جهانی هستند که با رقابت بالا و تنگاتنگی به دنبال تولید جدیدترین محصولات با پیشرفته ترین تکنولوژی هستند. با این حال این دو شرکت با تولید محصولات جدید خود در پی جذب تعداد بالاتری از مشتریان هستند و مشتریان نیز در مقایسه گوشی های هوشمند شرکت های سامسونگ و اپل به دنبال بهترین گوشی در بازار با توجه به انتخاب خود هستند. اما مسئله مهمی که در این بخش می خواهیم درباره اش صحبت کنیم، پاسخ دادن به این سوال است که گوشی موبایل اپل بهتر است یا گوشی موبایل سامسونگ؟

 یکی از مهم ترین مسئله ای که موجب سخت تر شدن تصمیم گیری برای خرید گوشی موبایل سامسونگ یا خرید گوشی اپل می شود همین رقابت در میان 2 شرکت است که در بخش های مختلف از جمله:

  • سیستم عامل های اندروید و آی او اس
  • طراحی خاص و منحصر به فرد
  • سخت افزارهای سخت و قدرتمند

و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که موجب می شود خریداران بهترین گوشی های هوشمند جهان را برای انتخاب دچار تردید و شک کند. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم این دو گوشی را در مهم ترین مواردی که در هنگام خرید بهترین گوشی های هوشمند تاثیر دارند مورد بررسی و مقایسه قرار بدهیم.

 

مقایسه گوشی سامسونگ با گوشی اپل

 

تفاوت های سیستم عامل گوشی سامسونگ و اپل

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که می توانید برای خرید گوشی اپل یا سامسونگ مد نظر قرار بدهید سیستم عامل این دو گوشی می باشد. مطمئنا می دانید که سیستم عامل سامسونگ اندروید است و سیستم عامل اپل IOS می باشد. هر چند که مقایسه این 2 مورد زمان بسیاری می خواهد اما از جمله اصلی ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که امنیت در سیستم عامل IOS بسیار بیشتر از سیستم عامل اندروید است هر چند که این بالا بودن امنیت در برخی موارد می تواند کاربر را برای استخراج دیتا از گوشی همراهش با محدودیت هایی روبرو کند از طرفی در اندروید محدودیت ندارید اما خطر هک کردن به شدت وجود دارد.

از نظر سرعت نیز سیستم عامل IOS سرعت بالاتری دارد و این در حالی است که سرعت سیستم عامل گوشی های اندرویدی پس از مدتی کاهش می یابد و اغلب هنگ می کنند.

از طرفی اگر مبتدی هستید سیستم عامل اندروید برای شما مناسب تر است و اگر در زمره افرا حرفه ای قرار دارید بهتر است از سیستم عامل IOS استفاده کنید..

اما لازم است بدانید در محصولات جدید این دو شرکت نسخه‌های IOS12 و Android 8 Oreo بکارگرفته شده که استفاده از آن ها علاوه بر آسان بودن، برای کاربر بسیار جذاب و دلنشین است. به ویژه امروزه که قابلیت جدید AR Emoji نیز به این سیستم عامل ها افزوده شده و از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند. اما این سیستم عامل های جدید در بازار اندروید توانسته از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

 

مقاومت در گوشی های سامسونگ و آیفون

از نظر سخت افزاری خوب است بدانید گوشی سامسونگ نسبت به گوشی های هوشمند اپل حساسیت بیشتری دارند و زودتر از رقیب خود در برابر ضربه آسیب می بینند به طوری که گوشی های سری S شرکت سامسونگ با کوچکترین ضربه می توانند به راحتی دچار آسیب شوند. این حساسیت به اندازه ای است که حتی در صورت استفاده از کاور نیز ممکن است درب گوشی سامسونگ آسیب دیده و یا بشکند و این در صورتی است که از نظر مقاومت ست افزاری گوش اپل می تواند برنده این میدان باشد.

 

بررسی مقاومت گوشی های سامسونگ و آیفون

 

از نظر طراحی گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

از لحاظ طراحی گوشی سامسونگ با اپل باید گفت که این دو شرکت در رقابت های تنگاتنگ خود برخی از موارد را بسیار شبیه بهم تولید کرده اند و در برخی موارد دیگر تفاوت هایی نیز دارند. به طور مثال هر دو شرکت:

  • دکمه های پاور و کنترل صدا را در مکانی شبیه بهم قرار داده اند.
  • از 2 بلندگو در دستگاه های خود استفاده کرده اند.
  • استاندارد IP68 و IP67 را کسب نموده اند.
  • هر دو گوشی در برابر آب و گرد و خاک مقاومت دارند.

اما در کنار شباهت ها تفاوت هایی نیز وجود دارد که موجب شده تا این سوال پیش بیاید که گوشی سامسونگ بهتر است یا اپل؟ اما از لحاظ تفاوت های این 2 گوشی در طراحی باید گفت:

  • بدنه گوشی اپل از فولاد ضد زنگ است و قاب آن ضخیم تر است.
  • بدنه گوشی های سامسونگ از شیشه و فلز است.
  • گوشی هوشمند سامسونگ در قسمت جلوی خو کاملا صاف و بدون تورفتگی است.
  • از نظر وزن نیز معمولا گوشی های آیفون سبک تر هستند.

اما قابلیت دیگری که سامسونگ برای گوشی های خود قرار داده حفظ پورت جک 3.5 میلیمتری هدفون خود می باشد که می تواند به عنوان یک امتیاز بیشتر در نظر گرفته شود.

 

تفاوت صفحه نمایش اپل و سامسونگ

صفحه نمایش هر دو گوشی قابلیت نشان دادن 16 میلیون رنگ را دارند. ضمن اینکه ابعاد صفحه نمایش نسبت به بدنه تناسب بالایی دارد و این امر برای کاربران در بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. اما لازم است بدانید نمایشگر گوشی آیفون Super Retina و این در حالی است که نمایشگر گوشی سامسونگ از نوع Super AMOLED می باشد. حتی خوب است بدانید اپل گوشی آیفون XR خود را با صفحه نمایش LCD طراحی و روانه بازار کرده است. در زمینه صفحه نمایش این 2 گوشی لازم است بدانید محافظ صفحه نمایشگر گوریلا گلس سامسونگ عملکرد ضعیف تری نسبت به صفحه نمایشگر گوشی اپل دارد.

 

دوربین و باتری گوشی های سامسونگ و اپل

هر چند که در هر دو گوشی اغلب از دوربین های باکیفیت با قابلیت لرزش گیر، زوم اپتیکال 2 برابر و فوکوس خودکار استفاده شده است و این تصاویر در محیط های کم نور هم می توانند تصاویر خوبی را ثبت کنند. از لحاظ دوربین باید گفت که گوشی های آیفون دوربین های باکیفیت تر و بهتری دارند. با وجود تلاش هایی که شرکت اپل انجام داده تا میزان شارژدهی باتری های خود را بالا ببرد اما همواره کاربران از میزان شارژدهی گوشی های سامسونگ راضی تر هستند و بر این باورند که میزان شارژدهی گوشی موبایل سامسونگ از اپل بالاتر است. اما در نهایت قیمت گوشی موبایل اپل بیشتر است.

 

بررسی دوربین و باتری گوشی های سامسونگ و اپل


نتیجه گیری

هر چند که نمی توان تا این اندازه کلی به تفاوت میان گوشی های اپل و سامسونگ پرداخت اما لازم است بدانید مسئله دیگری که در انتخاب این دو برند اهمیت دارد قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی اپل است که اختلاف بسیار زیادی با هم دارند و این اختلاف قیمت می تواند در انتخاب شما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. قیمت روز گوشی را می توانید از سایت گوشی دات کام مشاهده کنید تا با بهترین قیمت گوشی خریداری کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت