پر فروش ترین گوشی های 1401 در ایران

ما در این مقاله لیستی از گوشی های پرفروش سال 1401 را برای شما فراهم آورده ایم. توجه داشته باشید که پرفروش بودن به معنی برتر بودن و با کیفیت بودن نیست زیرا در خرید یک گوشی موبایل ملاک های زیادی نظیر: مقدار حافظه، قیمت، کاربری، تراشه و چیپست، کارت گرافیک، دوربین، نمایشگر و... دخیل است. با این حال توضیح مختصری درباره هر یک از این گوشی ها می تواند به شما در انتخاب بهترین های هر رده کمک کند، با ما همراه باشید.

 

iPhone 13 پرفروش ترین گوشی آیفون در 1401

آیفون همیشه قیمت بالایی داشته است، هرچقدر هم بخواهد گران شود طرفدراران خاص خود را دارد. خانواده آیفون 13 به علت برخورداری از برترین تکنولوژی های اپل تا پیش از ارائه مدل آیفون 14 فروش بالایی داشته است. در این بین گوشی موبایل آیفون 13 با صفحه نمایش با کیفیت و برخورداری از 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم و وزن 174 گرمی، یکی از خوش ‌فروش‌ ترین های بازار ایران بوده است. باتری که اپل در این گوشی کار گذاشته است 3240 میلی آمپر ساعتی، شارژ را برای طولانی مدت نگه خواهد داشت. همچنین این گوشی نیز می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای بازی باشد.

اپل قابلیت هایی در خور توجه را در این موبایل برجای گذاشته که تاکنون در گوشی دیگری نظیر آن دیده نشده بود از جمله ویژگی سینماتیک مود در استفاده از دوربین که جلوه ویژه ای به این محصول اپل بخشیده است. از ویژگی های دیگر گوشی موبایل آیفون 13 ضد آب بودن، پوشش با گوریلا گلس برای جلوگیری از آسیب دیدن در مواقع برخورد با جسم سخت، همچنین ضدضربه و ضدخش بودن نیز می باشد. دوربین در قسمت پشتی و جلویی نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برخوردار است؛ با کیفیت عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده‌ که جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد.

 

iPhone 13 پرفروش ترین گوشی آیفون در 1401

 

میان رده اما با کیفیت؛ A53 5G

چنانچه که قصد دارید بالاتر بپرید اما قدتان نمی رسد و از سینه خیز رفتن نیز بیزارید، بهتر است در میانه گام بردارید، گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 نیز از این دست توصیفات را به خود می پذیرد. در واقع یک گوشی خوب و پرکاربرد و بدون دردسر که البته از A33 کمی گرانتر اما مناسب و خوش دست تر است. گوشی که توانست با حافظه داخلی 128 گیگابایت و حافظه RAM 8 گیگ رضایت افراد را به خوبی جلب کند. A53 از چهار دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی برخوردار است که کیفیت قابل قبولی نیز برای عکاسی و فیلمبرداری از خود ارائه دهد و به عنوان یک گوشی میان رده، نیازهای کاربر را برطرف می ‌کند.

 

میان رده اما با کیفیت؛ A53 5G

 

A73؛ میان رده ای که دست بالا را گرفته است

سامسونگ فروشنده سرشناس گوشی های اقتصادی و میان رده در بازار گوشی های موبایل است. درباره گوشی موبایل سامسونگ A73 می توان گفت که یک میان رده با قابلیت‌ گوشی ‌های پرچم ‌دار که می ‌تواند بازار رقابت را از آن خود کرده، و نظر کاربران را نیز جلب کند. این گوشی حرفه ای با ظرفیت داخلی گوشی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی کاربری فوق العاده ارائه می دهد. سامسونگ با دقت خاصی تمامی بخش های این گوشی یعنی: دوربین، قاب، باتری و نرم افزار و سخت افزار را در کنار هم چیده تا محصولی با کیفیت به دست کاربر برساند. ساختار بدنه گوشی که از پلاستیک با کیفیت ساخته شده کاملاً سبک است و تحت هیچ شرایطی دست را اذیت نخواهد کرد. ماژول دوربین با 4 حسگر به همراه فلش LED در قسمت پشتی گوشی جای گرفته است. دوربین اصلی گوشی 108 مگاپیکسل بوده و دوربین سلفی آن نیز 32 مگاپیکسل است که هر دوی آنها برای عکاسی، گزینه مناسب و باکیفیتی هستند. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد لذت تماشای محتواها را با یک نمایشگر بزرگ که توسط گوریلا گلس پوشش داده شده، از دست بدهد.

 

A73؛ میان رده ای که دست بالا را گرفته است

 

میان رده اقتصادی سامسونگ Galaxy m13

سامسونگ برای لحظه ای بازار را رها نمی کند، وامداری این شرکت کره ای به اندازه ای است که مدل های مختلف از خانواده های مختلف میان رده و اقتصادی را به بازار عرضه کرده است. سری M از موفقیت ‌های سامسونگ است که پس از سری A وارد بازار شد. حالا یکی از پر فروش ترین ها گوشی موبایل سامسونگ M13 است. در واقع این گوشی یکی از پیشروها در تولید گوشی موبایل هوشمند است از ویژگی های برجسته این گوشی، دوربین 50 مگاپیکسلی است که به شما امکان ثبت عکس‌ های باکیفیت و خوش رنگ را می دهد، همچنین یک باتری قدتمند که قابلیت خوبی در نگهداری شارژ دارد. نمایشگر 6.6 اینچی به کار رفته در این گوشی، علاوه بر خوش نما بودن، از اندازه خوبی نیز برخوردار است. این گوشی با اندروید 12 می تواند به اندروید 13 نیز ارتقاء یابد. گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده است، از این رو طراحی آن چندان چنگی به دل نمی زند.

 

میان رده اقتصادی سامسونگ Galaxy m13

 

گوشی کاربردی و محبوب سامسونگ؛ Galaxy A32

گوشی موبایل سامسونگ A32 به محض ورود به بازار با استقبال گرمی روبه رو شد حتی به خوبی نیز توانست بر تعداد کاربران خود بیفزاید. در نظر داشته باشید که این گوشی میان رده سامسونگ ارزش خرید بالایی دارد؛ پنل و فریم به کاررفته در گوشی از جنس پلاستیک است. سامسونگ در ساخت این گوشی اقتصادی از پلی ‌کربنات فشرده استفاده کرده است تا بتواند قیمت آن را در محدوده گوشی های اقتصادی حفظ کند. این شرکت کره ای در نمایشگر تغییراتی ایجاد کرده، در واقع سامسونگ در تمام دوره‌ ها به نمایشگرهای سوپر آمولد و باکیفیت شناخته شده است؛ از این رو در این گوشی نیز از این پنل استفاده کرده است. نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن +FHD و برخورداری از تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ ویژگی ارتقاء یافته این گوشی موبایل است. در نظر داشته باشید که صفحه نمایش A32 با پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتز قادر است محتوا را به شکل روان ‌تری نمایش دهد.

A32 از یک سنسور 64 مگاپیکسلی را در دوربین اصلی خود جای داده است که ساختSamsung GW3 است. این سنسور در اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی ساخته شده؛ در واقع این سنسور در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer نیز برخوردار گشته است. سامسونگ از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 در این گوشی استفاده کرده است.

 

گوشی کاربردی و محبوب سامسونگ؛ Galaxy A32

 

نماینده پرفروش شیائومی Redmi Note 11 pro

گوشی موبایل ردمی نوت 11 پرو پلاس توانست آمار فروش گوشی های شیائومی را در جایی بالاتر از مدل های دیگر نگه دارد. در واقع یک گوشی پر طرفدار که حتی جز بهترین گوشی‌ های 1401 در ایران نیز شناخته شده است. قابلیت ‌های فوق‌العاده ای که در این گوشی دیده می شود شامل؛ حافظه 256 گیگابایتی با 8 گیگ حافظه رم، دوربین فوق پیشرفته ی 108 مگاپیکسلی، نمایشگر Amoled 6.67 اینچی می باشد. اگر شما به دنبال یک گوشی آسیایی با حافظه زیاد هستید تا از فضای کافی برای کار برخودار شوید، این یک گزینه درست و حسابی است. همچنین دوربین نیز قابلیتی به آن بخشیده تا بتوان بهترین عکس ها و فیلم ها را با کیفیتی درخور توجه ضبط و ثبت کرد. استفاده از گوشی موبایل شیائومی redmi note 11 pro 5G حتی در تماس‌ های طولانی نیز چندان اذیت کننده نخواهد بود. گوشی با پشتیبانی از اندروید 11 به دست کاربران می رسد اما امکان ارتقا آن به نسخه بالاتر نیز در هنگام خرید وجود دارد. فراموش نکنید که نمایشگر ویژه آن در کنار ظاهر دلنشینش، کیفیت محتواهای شما را ضمانت می کند. این گوشی خوش قیمت و کاربر پسند شیائومی جای تعریف بیشتری دارد اما این تنها گزینه خوش نقش شیائومی در میان پرفروش ها نیست.

 

نماینده پرفروش شیائومی Redmi Note 11 pro

 

گوشی شیائومی Redmi Note 10 pro

شیائومی با تولید گوشی های مختلف در رده بندی های متفاوت نشان داده است که به بازار گرمی علاقه دارد. از این رو نمی توان گوشی موبایل ردمی نوت 10 پرو را فراموش کرد؛ زیرا که این مدل نیز توانست در بازار فروش خوبی داشته باشد. البته جای تعجبی هم نیست؛ چرا که این گوشی به خوبی توانسته انتظارات کاربر را از یک موبایل برظرف کند و حتی فراتر از آن حس خوشایندی را به او منتقل نماید. مخصوصاً وقتی که از نظر قیمت نیز کاملا اقتصادی و به صرفه عرضه شد. ردمی نوت 10 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت RAM توانمندی خوبی در عملکرد دارد. صفحه نمایش 6.67 اینچی نیز در کنار کارایی لدتبخش، نمای دلگرم کننده ای به ظاهر گوشی داده است. این محصول با 193 گرم وزن یک گوشی خوش دست سبک محسوب می شود. پس نباید نگران خسته شدن دست در حین صحبت‌ و استفاده از گوشی برای مدت طولانی باشید. دیگر ویژگی چشمگیر دوربین 108 مگاپیکسلی قدرتمند است که کیفیت را در ثبت عکس و فیلم ضمیمه کار خود کرده است. محافظت از این گوشی با تجهیز شدن پشت و جلوی آن به گوریلاگلس ضمانت می شود پس نگران آسیب دیدن گوشی در برابر ضربه ‌های سخت نیز نباشید. باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر ساعت از توانمندی بالایی در کاربرد برخوردار است. فراموش نکنید که شیائومی تأکید دارد همه او را به نام عرضه کننده به صرفه و مفید و دغدغه مند بشناسند، پس دور از ذهن نیست که این گوشی با قیمت مطلوب از پرفروش ترین های 1401 باشد.

 

گوشی شیائومی Redmi Note 10 pro

 

گزینه پر فروش هواوی؛ nova Y70

گوشی موبایل nova Y70 که به عنوان یکی از اعضای خانواده نوا گوشی‌ های هوآوی به حساب می آید برخی از ویژگی ‌های سری Y را هم در خود قرار داده است. نوا وای 70 برای کسانی مناسب است که گوشی را حتی برای لحظه ای از خود دور نمی کنند زیرا از توانمندی بالایی در نگهداری شارژ برخوردار است. این گوشی کاربردی با باتری عظیم 6000 میلی آمپرساعتی می تواند ساعت های طولانی تماس یا چند ساعت وبگردی و گشت و گذار در شبکه‌ های اجتماعی یا تماشای محتوای تصویری آنلاین را همراهی کند. در واقع چنین است که nova Y70 تا سه روز برای مصارف عادی و روزمره جانی برای ادامه دادن دارد. صفحه نمایش به کار رفته در این محصول هواوی یک پنل 6.75 اینچی با حاشیه‌های بسیار باریک است که در حین استفاده و چرخش چشم اصلاً خسته کننده نخواهد بود. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای 90 درصد می باشد، از دیگر ویژگی های قابل توجه این گوشی دوربین سه‌ گانه با لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر باکیفیت و دقیق است. علاوه بر این موارد، گوشی شایسته ی قدردانی نوا از حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی برخور دار است تا از خرید کارت حافظه‌ جانبی نیز بی‌ نیاز باشید.

 

گزینه پر فروش هواوی؛ nova Y70

 

Galaxy A23 با نمایشگر بالارده در میان پایین رده ها

سامسونگ این گوشی موبایل را در نسخه 5G به بازار عرضه کرده است؛ جای تعجب دارد که یک گوشی میان رده و اقتصادی با این قابلیت به بازار رسیده باشد؟ می توان از شباهت بی پایان خانواده A به یکدیگر چشم پوشی کرد، و A23 را متناسب با زمان تولدش یک گوشی اقتصادی بروز دانست. درست است که طراحی این گوشی موبایل از خلاقیت چندانی برخوردار نیست. گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A23 5g با پشتیبانی از اسنپ دراگون 695 کوالکام از تراشه خوبی در قسمت پردازنده مرکزی برای انجام تمام کارهای گوشی بهره مند است.

در این گوشی یک نماشگر نسبتاً بزرگ PLS LCD به کار رفته که از رزولوشن 1080*2400 برخوردار است. A23 سامسونگ با داشتن یک دوربین 50 مگاپیکسلی می تواند عکس های نسبتاً خوبی ثبت کند، دوربین سلفی نیز با یک سنسور 8 دمگاپیکسلی عملکرد قابل قبولی برای طرفداران گوشی های میان رده سامسونگ داشته است.

 

Galaxy A23 با نمایشگر بالارده در میان پایین رده ها

 

گوشی موبایل شیائومی 11T Pro

شیائومی در رقابت با سامسونگ است؛ از طرفی قصد دارد بسیار مرموز و رازآلود مانند اپل عمل کند. ما نمی دانیم این برند چینی تا چه اندازه می تواند به موفقیت نزدیک شود. اما یکی از محصولات به نام این برند که خیلی خوب توانست در بازار خرید و فروش شود، گوشی موبایل شیائومی 11T pro بوده است. از توفیق های این گوشی استفاده از صفحه ‌نمایش OLED 120 هرتزی با پشتیبانی از Dolby Vision، چیپست پنج نانومتری اسنپ‌ دراگون 888، بلندگوهای هارمان/کاردان و شارژر فوق سریع 120 واتی برای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده است. جلوه ظاهری این محصول پرفروش شیائومی با یک صفحه نمایش تقریباً بزرگ 6.67 اینچی OLED به همراه یک ناچ حفره ‌ای برای دوربین سلفی طراحی شده است. همچنین در فاصله بین حاشیه بالای صفحه نمایش و لبه بالای گوشی هم یک بلندگوی بسیار باریک مشاهده می شود که برای استفاده در تماس ‌های صوتی مناسب است.

قاب شیشه ای در قسمت پشتی این گوشی اجازه برجای ماندن اثر انگشت را نمی دهد اما از شما می خواهد تا در برابر افتادن آن مراقبت کنید. ماژول دوربین پشت میزبان سه دوربین است. دوربین اصلی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌ ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی که تجربه عکاسی بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کنند. گوشی شیائومی 11T پرو با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 راهی بازار شده و قطعا رابط کاربری MIUI 13 را تا چند ماه دیگر دریافت خواهد کرد. در واقع این گوشی جزو اولین محصولات شیائومی خواهد بود که این به ‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد. شیائومی ادعا کرده است که سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید هم برای این گوشی و کلا سری شیائومی 11 منتشر می‌کند و پشتیبانی امنیتی این گوشی ‌ها هم تا چهار سال ادامه خواهد داشت.

 

گوشی موبایل شیائومی 11T Pro

 

پایان بندی

سال 1401 با خروشی از موبایل های پرچمدار، میان رده و اقتصادی و بالا رده همراه بوده است؛ اما انتخاب شما توسط نیاز و بودجه خودتان نهایی می گردد. همچنین فراموش نکنید که همیشه پرفروش ترین ها به معنی بهترین ها نیستند. از خانواده A و M سامسونگ به عنوان برترین های میان رده یاد می شود؛ البته در کنار سامسونگ شیائومی ایستاده که مقتصد و کاربردی تر به انتهای مسیر اندیشیده است. با این همیشه گوشی های آیفون همیشه از پرفروش ترین موبایل های بازار ایران بوده و هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت