رایج ترین مشکلات گوشی‌ های موبایل شیائومی

شرکت شیائومی با تولید محصولات به روز در حوزه تکنولوژی و گوشی های اندروید به خوبی توانست با گوشی موبایل سامسونگ، گوشی موبایل هوآوی رقابت کند. همچنین که این شرکت توانسته با اندروید گوگل و استاندارد کوالکام نیز همکاری موفقی داشته باشد. برخی گمان می‌کنند ارزان بودن قیمت گوشی موبایل شیائومی می‌تواند دلیلی بر بی‌ کیفیت‌ بودن یا مشکل داشتن آن باشد، در حالی که این شرکت کره‌ای به‌خوبی توانسته تکنولوژی پیشرفته‌ی گوشی‌های اندروید را با قیمت ارزانتر و کیفیتی مناسب ارائه کند. همچنین بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال ممکن است در حین کار یا بنابر اختلالات راه‌اندازی برا مشکل مواجه شوند به همین منظور مشکلات گوشی موبایل شیائومی هم چیزی نیست که نتوان آن را حل کرد. در ادامه این مطلب به چندی از این مشکلات پرداخته و سعی می‌کنیم راه‌حل‌های مناسب هر مشکل را نیز ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

 

مشکلات رایج گوشی‌های موبایل شیائومی

مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی ممکن خیلی بیشتر از این موارد باشد اما مسئله این است که در مواجه با هر مشکلی در کار با دستگاهتان باید ریشه آن را پیدا کنید، راه حل مشکلات اینترنتی، سخت افزاری و نرم افزاری و دیگر موراد با هم متفاوت است. با این وجود در این بخش به چندی از این مشکلات اشاره می‌کنیم.

 

1. داغ شدن گوشی شیائومی

از جمله مشکلاتی که گوشی‌ موبایل شیائومی با آن مواجه می‌شود داغ شدن گوشی است. این مسئله ممکن است پس از آپدیت جدید اتفاق بیفتد؛ البته در نظر داشته باشید که این مشکل بیشتر برای گوشی‌های میان‌رده است. علاوه بر این عملکرد شما می‌تواند روی باتری گوشی و کارایی آن نیز تاثیرگذار باشد.

 

داغ شدن گوشی شیائومی

 

2. عدم آنتن دهی گوشی شیائومی

عدم آنتن دهی گوشی موبایل شیائومی برای برخی از موبایل‌ها اتفاق می‌افتد اما توجه داشته باشید که با قطع شدن آنتن شما به طور کلی ارتباطتان را با شبکه مورد استفاده از دست می‌دهید. بنابر این باید ریشه این مشکل را پیدا کنید، احتمال دارد مشکل از جانب خود اپراتور باشد یا حتی یک عامل بیرونی سیگنال دهی آن را مختل کرده باشد. در صورتی که مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشد باید به مرکز تعمیرات گوشی موبایل شیائومی مراجعه کنید.

 

3. مشکل اتصال Wi-Fi

چنانچه شما نیز با اتصال Wi-Fi به مشکل برخورده‌اید و عامل اصلی آن را گوشی موبایل شیائومی دریافته‌اید باید با راه‌اندازی مجدد به شبکه مورد نظر خود متصل شوید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه داشت باید روتر را دوباره راه‌اندازی کنید و دوباره به شبکه متصل شوید.

 

مشکل اتصال Wi-Fi گوشی شیائومی

 

4. ضعیف بودن باتری گوشی موبایل شیائومی

اگر شما هم گوشی موبایلتان با مشکل باتری روبه‌رو شده در ابتدا باید به سلامت کلی گوشی و برنامه‌هایی که نصب کمی‌کنید یا در حال استفاده از آنها هستید توجه کنید. در ادامه روش‌های مطمئن حفظ سلامت باتری را ذکر می‌کنیم.

 

5. استفاده نادرست از RAM

گوشی‌های شیائومی ممکن است عملکرد رم را کمی مختل کنند، این حالت بیشتر در گوشی‌هایی که رم 4 گیگابایت یا کمتر دارند اتفاق می‌افتد. همچنین، این گوشی‌ها بیشتر از حد حافظه رم را اشغال می‌کنند به همین خاطر ممکن است وقتی برای مدتی خارج از برنامه هستید، برنامه به طور کلی برای شما بسته شود. برای حل این مشکل باید در تنظیمات گوشی تغییراتی ایجاد کرد.

 

6. هنگ کردن گوشی موبایل xiaomi

هنگ کردن یک گوشی موبایل بیشتر در مواقعی اتفاق می‌افتد که از دستگاه فراتر از حد توانش کار بکشیم، مثلا با یک گوشی موبایل میان رده یا پایین رده بازی کنیم. معمولا چنین گوشی‌هایی برای استفاده روزانه و وب‌گردی مناسب هستند.

 

7. عملکرد ضعیف نمایشگر در گوشی موبایل شیائومی

از مشکلات عملکردی و مهم گوشی موبایل xiaomi عملکرد ضعیف نمایشگر آن است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که گوشی موبایل شما فضای کافی برای ذخیره اطلاعات نداشته باشد. برای رهایی از این مشکل نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد.

 

عملکرد ضعیف نمایشگر در گوشی موبایل شیائومی

 

8. رابط کاربری و آپدیت‌های متناقض

گوشی موبایل XIAOMI با رابط کاربری MIUI در ابتدا برای بازار چین طراحی شده بود، همین مسئله موجب شد تا این رابط کاربری مانند اندروید آسان نباشد و کار کردن با آن برای کاربران خارجی سخی خاص خود را داشته باشد. با این وجود، محصولات شیائومی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند. اما همچنان رابط کاربری شیائومی یا MIUI با انتقادات بسیاری مواجه است که با به‌روزرسانی‌های مختلف و عرضه نسخه‌های جدیدی از MIUI این مشکلات همچنان برطرف نشده‌اند. همچنین، از جمله مشکلات مطرح گوشی شیائومی عرضه طولانی مدت آپدیت‌های اندروید است. البته این قضیه مشکل محسوب نمی‌شود اما ممکن است کاربران اذیت شوند.

 

9. عدم فعالیت اینترنت گوشی موبایل xiaomi

از دیگر مشکلات رایج گوشی موبایل شیائومی عدم اتصال به اینترنت است، البته این مشکل به احتمال زیاد به تنظیمات سیم کارت در گوشی موبایل شیائومی شما برمی‌گردد. برای این کار باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید تا بتوانید از گوشی موبایل خود در اینترنت فعالیت کنید.

 

آیا این مشکلات عملکرد گوشی را مختل می کند؟

گوشی‌های شیائومی نیز مانند گوشی‌های برندهای دیگر در چندین رده تولید می‌شوند، این مشکلات عمدتا برای گوشی‌هایی با قیمت پایین‌تر و رده‌های معمولی‌تر و پاینن‌تر است. با این وجود شیائومی در تولید محصولات خود فناوری لازم و کیفیت را متناسب با قیمت در نظر می‌گیرد. بهتر است با خرید یک گوشی رده بالاتر خیال خود را از جانب مشکلات احتمالی این گوشی ها راحت کنید.

 

آیا مشکلات گوشی های شیائومی بر قیمت آنها تاثیر گذاشته است؟

قیمت گوشی‌ موبایل شیائومی در حالت کلی مناسب‌تر از برندهای دیگر است؛ البته توجه داشته باشید که این گوشی‌ها متناسب با رده و جایگاهشان هم از قابلیت‌های زیادی برخودارند هم کیفیت خوبی دارند. اما در حالت کلی این مشکلات در صورتی که راه‌حل دارند چندان مشکل تاثیرگذاری در عامل قیمت گوشی موبایل شیائومی نیستند زیرا بخش زیادی از این جریانات بخاطر رابط کاربری MIUI شیائومی است.

 

چه راه حلی برای مشکلات رایج گوشی های شیائومی وجود دارد؟

پیش از هرچیز برای راه‌حل‌هایی که برای حل هر مشکل گوشی شیائومی ارائه می‌شود احتمالی بودن هرکدام را نیز در نظر بگیرید.

 

  • راه حل داغ کردن گوشی موبایل شیائومی

برای برطرف کردن مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی که در برخی از گوشی‌های این شرکت اتفاق می‌افتد بهتر است گوشی را کنار بگذارید و به مدت 40 دقیقه در حالت پرواز قرار دهید. همچنین به طور کلی سعی کنید این گوشی‌ها را از انجام کارهای سنگین به دور نگه دارید برای مثال از نصب بازی‌های سنگین در این گوشی‌ها خودداری کنید.

 

  • برطرف کردن مشکل باتری گوشی شیائومی

در ابتدا شما باید برنامه‌های اضافه گوشی موبایلتان را حذف کنید. سپس به تنظیمات گوشی رفته و گزینه‌ی Power Saving را انتخاب کنید. با انتخاب قابلیت battery saver می‌توانید برای مصرف به‌صرفه باتری به‌کار گیرید، این قابلیت به برطرف شدن مشکل باتری شما کمک خواهد کرد. گزینه‌هایی مانند لوکیشن سرویس را فقط در حالی که نیاز دارید روشن کنید. برنامه‌هایی مانند فیسبوک که برای فعالیت به سرویس‌های زمینه‌ای زیادی نیاز دارند نیز در صورتیکه لازم ندارید باید غیرفعال شوند.

 

برطرف کردن مشکل باتری گوشی شیائومی

 

  • رفع مشکل رم گوشی موبایل شیائومی

برای برطرف کردن مشکل رم در گوشی موبایل شیائومی در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید. سپس با انتخاب گزینه برنامه‌ها، برنامه‌های بدون کاربردتان را Disable یا غیرفعال کنید. البته روش دیگری نیز وجود دارد: وارد تنظیمات شده و گزینه About Phone یا درباره تلفن را انتخاب کنید. سپس با هفت بار ضربه زدن روی عبارت MiUi Version، دولوپر آپشن را فعال کنید. بعد از این کار باید گزینه Background Process Limit را سرچ کنید. برای راحت کار کردن گوشی می‌توانید این گزینه را روی No Background Process تنظیم کنید.

 

  • رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل xiaomi

برای برطرف کردن مشکلات هنگ کردن یا مواردی از این دست باید به قسمت تنظیمات رفته و با چک کردن به‌روزرسانی‌ها از آپدیت برنامه‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین به قسمت تنظیمات رفته وAbout phone را انتخاب کنید. بعد از این کار باید هفت بار روی شماره ساخت (Build number) ضربه بزنید تا گزینه‌های برنامه‌نویس را در گوشی‌تان فعال کند. سپس به بخش تنظیمات بیشتر (Additional Settings) رفته و گزینه‌های برنامه‌نویس را با کلیک انتخاب کنید. در نهایت نیز در پایین صفحه، بهینه‌سازی MIUI یا MIUI Optimization را غیرفعال کنید. توجه کنید که باید در بخش برنامه‌نویس انیمیشن را روی 0.5 قرار دهید. در انتهای این فعالیت‌ها از لگی و هنگ شدن گوشی موبایل شیائومی شما کاسته می‌شود.

 

  • رفع مشکل نمایشگر گوشی موبایل شیائومی

در ابتدا شما باید از حسگرهای لمسی نمایشگر و کارکرد صحیح و سالم صفحه نمایش گوشی موبایلتان اطمینان حاصل کنید، سپس باید صفحه نمایشگرتان را به‌خوبی و با دقت تمیز کنید. در راستای حل این مشکل می‌توانید چند برنامه اخیر را که جدیدا نصب کرده‌اید، پاک کنید. همچنین شارژ کردن بیش از حد نیز از مواردی است که به نمایشگر گوشی شما صدمه می‌زند، پس این نکته را در حین شارژ گوشی موبایل شیائومی فراموش نکنید. چنانچه که گوشی از لحاظ فیزیکی آسیب دیده باشد با مشکلاتی در نمایشگر مواجه می‌شود پس بهتر است محافظ شیشه‌ای روی نمایشگر گوشی را با دقت و به آرامی از آن جدا کنید. زیرا احتمال دارد که مشکل از این محافظ به وجود آمده باشد. ری استارت کردن گوشی را در این مواقع فراموش نکنید. برنامه‌های اضافی، کش‌ها و دیتاهای بدون کاربرد را از درون گوشی خود پاک کنید. همچنین گوشی موبایل خود را چک کنید تا از عدم وجود ویروس مطمئن شوید. چنانچه ویروس در درایوهای صفحه نمایش نفوذ کرده باشد، صفحه نمایشگر نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

 

  • راهکار رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در گوشی موبایل شیائومی

معمولا سیم‌ کارت به محض جای گیری در گوشی با تنظیمات اینترنت مشکلی ندارد اما گاهی در گوشی‌های شیائومی ممکن است این اتفاق در قالب مشکل جدی عدم اتصال اینترنت دیده شود. برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود رفته و سپس گزینه SIM cars and mobile network را انتخاب کنید. با لمس کردن این گزینه وارد صفحه‌ای با عنوان Access point names خواهید شد، در این قسمت سیم کارت‌های به‌ کار رفته در گوشی را مشاهده می‌کنید. سپس باید از بخش General سیم کارت مورد نظر برای اتصال به شبکه اینترنت را انتخاب کنید. سپس قسمت‌های مرتبط با port/proxy را پاک کنید تا تنظیمات مربوط به not set عمل کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت