چگونه گوشی موبایل گم شده خود را ردیابی کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی موبایل خود را گم کرده باشید و ندانید که دزد زده باشد یا جایی جا گذاشته باشید؟ در ابتدا بهتر است که از گم شدن آن مطلع شوید ممکن است در نزدیکی‌تان باشد، امکان هم دارد که در محل قبلی یا قبل‌تری که حضور داشتید جا مانده باشد. با این وجود بهتر است در این موارد پیش از آن که پای پلیس یا نهادهای قضائی به قضیه‌ باز شود شما از گم شدن آن مطمئن شوید و اگر امکانش فراهم بود آن را پیدا کنید. معمولاً در چنین موقعیتی شما بیخیال قیمت گوشی موبایل می‌شوید و بیشتر اطلاعات شخصی گوشی‌تان برایتان مهم است، به همین خاطر با در نظر گرفتن امکاناتی از پیش، می‌توانید به سایت مراجعه کرده و کنترل دستگاهتان را در اختیار بگیرید. پس در این مطلب به معرفی راهکارهایی برای پیداکردن گوشی موبایل مفقودی یا گم شده خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

ردیابی گوشی موبایل از طریق اکانت جیمیل

در صورتی که گوشی موبایل اندروید شما گم شده باشد، شما می‌توانید با کمک گرفتن از گوگل و سیستم ردیابی گوشی آن در سریع‌ترین زمان ممکن محل آن را پیدا کنید. چنانچه که قبلا حساب کاربری جیمیل خود را در گوشی موبایلتان ثبت کرده بودید می‎‌توانید از این روش استفاده کنید. به طور معمول اکثر افرادی که گوشی موبایل اندروید و گوشی موبایل سامسونگ داشتند توانستند با استفاده از این روش گوشی خود را پیدا کنند.

 

ردیابی گوشی موبایل اندروید با استفاده از نقشه گوگل

ردیابی گوشی موبایل با استفاده از نقشه گوگل یکی از ساده‌ترین روش‌های ردیابی شناخته می‌شود. این در حالی است که بسیاری از این قابلیت گوگل بی‌اطلاع هستند. البته برای آن که بتوانید با استفاده از نقشه گوگل گوشی موبایلتان را پیدا کنید باید گوشی موبایل شما به اینترنت متصل باشد، همچنین موقعیت مکان و زمان روی گوشی‌تان فعال باشد. برای آن که بتوانید موقعیت مکانی را در گوشی موبایل خود فعال کنید ابتدا باید به قسمت تنظیمات رفته و سپس گوگل را انتخاب کنید. پس از آن نیز باید manage your google account را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه قبل، باید روی data & personalization ضربه بزنید. سپس گزینه manage your activity controls را انتخاب کرده و وارد location history شده و آن را فعال کنید.

حال که این گزینه‌ها در گوشی موبایلتان فعال باشد، باید وارد Maps گوشی موبایل خود شوید. سپس روی مدیریت اکانت ضربه بزنید و Share location را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید در این قسمت مدت زمان اشتراک گذاری مکان‌تان مشخص کنید؛ البته این زمان به صورت پیش‌فرض روی 1 ساعت تنظیم شده است. همچنین شما از گزینه‌های اشتراک گذاری که در پایین صفحه آمده باید یک گزینه را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید.

 

ردیابی گوشی موبایل اندروید با استفاده از نقشه گوگل

 

ردیابی گوشی‌ موبایل اندرویدی با استفاده از Find My Device

چنانچه بخواهید از این راه گوشی موبایل خود را پیدا کنید، گوشی موبایلتان حتما باید به اینترنت وصل باشد و نکته دوم نیز روشن بودن موقیعیت مکانی گوشی است. همچنین در صورتی که حساب کاربری گوگل را روی گوشی خود داشتید و قابلیت Find My Device نیز در گوشی‌تان فعال بود، می‌توانید برای پیدا کردن گوشی موبایل خود اقدام کنید.

حال برای فعال کردن حالت Find My Device در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید. سپس گزینه Security & Privacy را انتخاب کرده و Find My Device را فعال کنید. برای استفاده از این قابلیت باید عبارت Find My Device را در گوگل سرچ کرده یا اینکه برنامه آن را دانلود کنید. حالا باید با حساب کاربری گوگل خود وارد آن شوید. پس از این که وارد این برنامه می‌شوید صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که در سمت چپ آن سه گزینه وجود وارد:

  • گزینه اول به صدا درآوردن گوشی موبایلتان است
  • گزینه دوم قفل کردن دستگاه 
  • گزینه سوم نیز پاک کردن اطلاعات آن است، البته این روش نیز نکته‌های مثبت و منفی خاص خود را دارد

 

ردیابی گوشی موبایل سامسونگ

برای ردیابی گوشی موبایل سامسونگی که گم شده باشد، می‌توان از سرویس find my mobile خود برنامه سامسونگ نیز استفاده کرد. شما از قبل باید اکانت سامسونگتان را روی گوشی فعال کنید، همچنین سامسونگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق حساب جیمیل خود نیز گوشی موبایل سامسونگ گم شده را بیابید.

برای اینکار کافی است تا به صفحه findmymobile.samsung.com رفته و سپس ایمیل و رمز عبور حساب سامسونگ خود را در آن صفحه وارد کنید. در صورتی که بخواهید از جیمیل استفاده کنید می‌توانید با گزینه sign in with google وارد شوید. find my mobile سامسونگ گزینه‌های زیادی دارد؛ مثلاً پس از ورود به find my mobile سامسونگ، امکاناتی مانند مشاهده موقعیت دقیق گوشی روی نقشه به همراه ردیابی گوشی سامسونگ، قفل کردن گوشی سامسونگ از راه دور، به صدا در آوردن گوشی موبایل سایلنت شده و پاک کردن اطلاعات نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

ردیابی گوشی موبایل اپل

چنانچه گوشی موبایل اپل خود را گم کرده باشید نیز با استفاده از قابلیت Find my iPhone می‌توانید برای پیدا کردن آن اقدام کنید. برای این کار در ابتدا باید قابلیت Find my iPhone را در گوشی موبایل آیفونتان فعال کرده باشید، برای این کار باید در قسمت تنظیمات گوشی موبایل اپل خود، به بخش iCloud مراجعه کنید. چنانچه که نام و اکانت شما در این بخش وجود داشت یعنی اکانت آیکلود شما از قبل فعال بوده و امکان استفاده از قابلیت find my iPhone را نیز دارید.

چنانچه که این قابلیت فعال نباشد باید یک اکانت آیکلود بسازید و آن را در آیفون یا آیپد خود فعال کنید. در صورتی که گوشی موبایل اپل شما به شبکه اینترنت وصل باشد باید وارد صفحه www.icloud.com/find شده و apple Id و رمز عبور خود را وارد کنید. بعد از ورود به این صفحه امکانی فراهم می‌شود تا بتوانید محل دقیق آیفون و آیپد گم شده یا به سرقت رفته خود را ردیابی کنید. علاوه بر این نیز اعمال کارهایی نظیر پخش صدا و قفل کردن گوشی از راه دور برای شما ممکن می‌شود. البته ناگفته نماند با این روش نمی‌توان earpad، هندزفری سیمی و سایر وسایل جانبی اپل را پیدا کرد.

 

ردیابی گوشی موبایل اپل

 

ردیابی گوشی موبایل شیائومی

در صورتی که گوشی موبایل شیائومی شما گم شده باشد در واقع شما باید پیشتر از گم شدن گزینه Find Device یا پیدا کردن دستگاه را فعال کرده باشید. برای انجام این کار در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات گوشی موبایل شیائومی شوید، وارد بخش Accounts شده و سپس گزینه Mi Account را انتخاب کنید. در ادامه نیز از بخش Services، وارد Mi Cloud شوید و سپس از این قسمت می‌توانید گزینه Find Device را فعال کنید. پس از این مرحله است که شما می‌توانید در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی، موبایل شیائومی خود را از طریق سایت i.mi.com کنترل کنید.

 

ردیابی گوشی موبایل با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی

علاوه بر امکاناتی که برند گوشی موبایلتان در اختیارتان قرار می‌دهد، اپلیکیشن‌های زیادی برای ردیابی وجود دارند که البته هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. البته برخی با هدف کنترل افراد این برنامه‌ها را نصب می‌کنند که تعداد این دست نرم‌افزارها بسیار زیاد است. یک نمونه از این نرم افزارها که برای ردیابی گوشی موبایل اعضای خانواده استفاده می‌شود، نرم‌افزار Life360 Family Locator است. این برنامه از امکانات ویژه‌ای نظیر ردیابی لحظه‌ای، قابلیت پیام رسانی نیز برخوردار است.

 

ردیابی گوشی موبایل با استفاده از نرم‌افزارهای جانبی

 

ردیابی گوشی موبایل خاموش با استفاده از کد imei

حال اگر احتمال دهیم یا مطمئن شویم که گوشی ما سرقت شده چه باید کرد؟ تاکنون تمام راه‌حل‌ها برای یافتن گوشی‌ها روشن و متصل به شبکه اینترنت بوده است، اما برای پیدا کردن گوشی موبایل خاموش، تنها با استفاده از ردیاب گوشی با کد imei از طریق اپراتورهای مخابراتی مانند همراه و اول و ایرانسل می‌توان از مکان گوشی اطلاع یافت. البته در صورتی که از این روش استفاده کنید سیم کارت شما مسدود یا سوزانده خواهد شد.

 

ردیابی گوشی موبایل گم شده از طریق شماره تلفن همراه اول

برای آن که بتوانید گوشی خاموش خود را با استفاده از ردیابی سیم‌کارت همراه اول پیدا کنید، باید کد # شماره سریال *2141* 111* را شماره‌گیری کنید. همچنین با ارسال کد 2141 به شماره 111 از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول اقدام کنید.

پس از این که شما با ارسال کد imei اقدام به یافتن گوشی موبایل خود کنید، اپراتور همراه اول به مدت زمان 10 روز به جستجوی گوشی سرقتی یا مفقود شده شما اقدام می‌کند. چنانچه در این مدت از سیم کارت یا گوشی شما استفاده شود، اپراتور همراه اول اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ردیاب گوشی با شماره تلفن ایرانسل

چنانچه سیم‌کارت گوشی موبایل شما ایرانسل باشد، از طریق کد imei همچون اپراتور همراه اول می‌توانید برای ردیابی گوشی سرقتی یا گم شده خود اقدام کنید. البته برای انجام این کار در ابتدا باید سیم‌کارت خود را مسدود کنید. همچنین باید حداقل 5 روز از تاریخ مسدود شدن سیم‌کارت شما بگذرد تا بتوانید درخواست ردیابی خود را ثبت کنید. سپس باید با مراحل زیر را پیگیری کنید:

  • درست 5 روز پس از مسدود شدن خط، با یک خط ایرانسل دیگر کد *6101# را شماره‌گیری کنید.
  • سپس کد IMEI روی جعبه گوشی را وارد کنید
  • پس از این مرحله نیز باید منتطر بمانید تا به درخواست شما در طی 48 ساعت پاسخ داده شود.

البته توجه دشاته باشید که با ردیابی گوشی موبایل از طریق کد IMEI فقط می‌توان گوشی مفقود شده را ردیابی کرد و به هیچ‌وجه امکان ردیابی لوازم جانبی موبایل سرقتی یا گم شده ممکن نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت