معرفی بهترین اندروید مارکت های داخلی و خارجی

شما برنامه‌های اندرویدی که نیاز دارید را از کجا تهیه می‌کنید؟ چنانچه برنامه‌ای برای ورزش در خانه یا آموزش زبان بخواهید، یا حتی قصد داشته باشید سازتان را کوک کنید چه می‌کنید؟ تمامی کارهایی که نیاز شما محسوب می‌شوند را می‌توانید در قالب یک برنامه‌ی اندرویدی در گوشی خود داشته باشید. اما پیشتر از آن باید این برنامه‌ها را از جایی تهیه کنید. به نظر شما بهترین مارکت یا فروشگاه اندروید داخلی و خارجی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا اندروید مارکت را توضیح می‌دهیم و سپس به معرفی مارکت‌های داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

 

اندروید مارکت (Android Market) چیست؟

در حال حاضر با وجود برنامه‌ها و بازی‌های بسیاری که برای سیستم اندروید ساخته می‌شود؛ در واقع اندروید یکی از سرشناس‌ترین سیستم‌ عامل‌های دنیا است. میلیون‌ها کاربر نیز با استفاده از گوشی‌ موبایل اندروید به بازار طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی رونق بیشتری داده‌اند. هرروزه تعداد زیادی از کاربران به دنبال رفع نیازهایشان به دنبال نصب برنامه و اپ هستند تا بتوانند آنها را در گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی خود نصب و استفاده کنند.

یک فروشگاه آنلاین جوابگوی تمام خواسته‌های کاربران اندروید است؛ فروشگاهی به نام اندروید مارکت (Android Market) که پر از رسانه‌های دیجیتال اندرویدی مانند بازی، برنامه، کتاب الکترونیکی، موسیقی و … است. بنابراین کاربر می‌تواند  متناسب با نیازش به آسانی برنامه‌های اندرویدی دلخواهش را آنجا دانلود کند. کاربران به واسطه وب سایت یا اپلیکیشن اندرویدی می‌توانند به مارکت‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند.

در این مطلب به معرفی بهترین مارکت‌های داخلی و خارجی پرداخته‌ایم؛ با ما در شناخت این مارکت‌ها همراه باشید.

 

بهترین مارکت‌های خارجی اندروید

می‌توان گفت که برنامه پلی استور بهترین مارکت خارجی اندروید است. پلی استور یکی از مطمئن‌ترین برنامه‌های اندروید است که به خوبی توانسته اعتماد کاربران را جلب کند. طوریکه اگر موفق نشویم برنامه مدنظرمان را از آنجا دانلود کنیم با نگرانی به سمت دانلود آن از بخش‌های دیگر فکر می‌کنیم.

امنیت بالای این برنامه تضمین‌کننده تمامی برنامه‌هایی است که از آنجا دریافت می‌کنیم؛ در واقع این اپ تعداد زیادی از برنامه‌ها را در خود جای داده است. اما گوگل پلی نیز چون بسیاری از برنامه‌های خارجی که ما را در محدودیت گماشته‌اند، امکان دسترسی به تمامی اپ‌ها را برای ما مجاز نمی‌داند. در واقع نقض قوانین کپی رایت نیز یکی از مهم‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود برخی از اپلیکیشن‌ها روی گوگل پلی منتشر نشوند. مسائل و مشکلاتی که با تحریم‌ها، محدودیت‌های بین المللی و داخلی در ارتباطند نیز باعث شدند کاربران ایرانی به راحتی نتوانند از برنامه گوگل پلی استفاده کنند. بنابراین ما مجبوریم به اپ‌های دیگر فکر کنیم.

البته در برخی از مواقع نیز با این مشکل مواجه شده‌ایم که چرا این برنامه کار نمی‌کند؟ در نظر داشته باشید که این برنامه به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی ما نصب بوده بنابراین برای دانلود بهترین مارکت‌های جایگزین گوگل پلی احساس نیاز نکردیم. البته هر یک از این برنامه‌ها در زمینه‌های به خصوصی نسبت به دیگری برتری دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از دانلود در مورد هر یک بخوانید تا مناسب‌ترین و بهترین مارکت اندروید خارجی را پیدا بیابید. تمامی گوشی های اندرویدی مانند گوشی موبایل سامسونگ، گوشی موبایل شیائومی، گوشی موبایل آنر و هوآوی و ... به راحتی می توانند از گوگل پلی تمامی برنامه ها و اپلیکیشن ها را دانلود و نصب کنند. 

 

بهترین مارکت‌های خارجی اندروید

 

بهترین جایگزین‌های گوگل پلی کدامند؟

مارکت‌های بسیاری می‌توانند جایگزین‌های گوگل پلی باشند به همان اندازه مجهز؛ با این وجود باز هم کاربران اندروید پیش از امتحان هرچیزی گوگل پلی را بهترین گزینه می‌دانند، با این حال ممکن است در موقعیت‌ها و مواقعی کاربران ایرانی به آن دسترسی نداشته باشند و مجبور شوند به استورهای جایگزین آن رو بیاورند. البته در نظر داشته باشید که مارکت‌های غیر رسمی ممکن است مشکلات امنیتی در پی داشته باشند و همچنین نظارت کمتر روی فایل‌های آپلود شده در آنها می‌تواند زنگ خطر آلوده شدن دستگاه به بدافزارها را به صدا درآورد. با این وجود برخی از گزینه‌ها با اعتبار بیشتری از دیگر برنامه‌ها پیشی گرفته‌اند که ما در ادامه بهع معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

 

  • اندروید مارکت آمازون (Amazon App Store)

کافیست یکبار کتاب یا چیزی را سرچ کنید، اولین گزینه‌ها، با آمازون بالا می‌آید. می‌توان گفت که در حال حاضر قریب به اتفاق کاربران اندروید در جهان آمازون اپ‌استور را به عنوان جایگزین گوگل پلی معرفی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای ساخت اکانت آمازون امکان دارد بار اول با کمی‌ مشکل روبه‌رو شوید، اما پس از نصب به راحتی می‌توانید از امکانات ویژه آن استفاده کنید.

برای آنکه بتوانید یک حساب کاربری در آمازون بسازید باید وی.پی.ان گوشی موبایلتان را روشن کرده و منتظر بمانید تا برای شما کد تأیید ارسال شود. توجه کنید که اگر برای خواندن از صفحه خارج شوید باید مجدداً این مرحله را از سر گیرید، بنابراین نباید از صفحه خارج شویدپس باید از بالای صفحه کد را بخوانید و وارد باکس کنید.

پس از ساخت اکانت آمازون، از برنامه خارج شده و سپس به عنوان فردی که از قبل حساب داشته، وارد شوید. حالا باید بخش وی.پی.ان خود را خاموش کنید. برای پیدا کردن برنامه‌ها نیازی نیست که به مجدداً وی.پی.ان را روشن کنید، اما هرگاه که مایل بودید برنامه دانلود کنید باید دوباره آن را روشن کنید.

در این برنامه تمام اپلیکیشن‌های رایگان و پولی قرار گرفته‌اند. از طریق برخی کانال‌ها می‌توان سکه جمع کرد تا برنامه‌های پولی هم دانلود شوند، اما اگر موفق نشدید، هر از گاهی به برنامه سر بزنید که برخی از این اپلیکیشن‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

 

اندروید مارکت آمازون

 

  • اندروید مارکت APKPure

یک اپلیکین زیبا، راحت و محبوب که تنوع بالایی در دسته بندی برنامه‌های خود دارد؛ حتی بیشتر از گوگل پلی! در ابتدای ورود با 10 مورد پیشنهادی از برنامه‌های APKPure مواجه خواهید شد که با ضربه زدن علامت ضربدر می‌توانید از این مرحله گذر کنید.

 

اندروید مارکت APKPure

 

  • اندروید مارکت APK Mirror

با دسترسی به سایت این برنامه به راحتی می‌توانید خدمات دلخواهتان را پیدا کنید، در واقع این برنامه را نمی‌توان به عنوان یک اپ استور به جا آورد، اما وجود چند قابلیت چشمگیر منع از آن می‌شود که چشم‌هایمان را روی آن ببندیم. استفاده از سایت این برنامه حافظه گوشی شما را تحدید نکرده، راحت و آسان است.

همچنین شما از طریق APK Mirror می‌توانید نسخه بتای برنامه‌ها را که هنوز وارد گوگل‌پلی نشده‌اند را دانلود کنید. همچنین امکان بررسی تمامی ورژن‌های یک برنامه برای شما مهیاست. این مورد در چه زمانی کارار و مفید است؟ درست در وقتی که نسخه جدید یک برنامه باگ دارد، یا اندروید گوشی موبایل شما از آن نسخه پشتیبانی نمی‌کند. پس هنگام خرید گوشی موبایل حتما به این نکته توجه داشته باشید که تا چندمین نسخه اندروید را میگیرد و آپدیت می شود. 

 

  • اندروید مارکت APKUpdater

یک مارکت اندرویدی که مثل زنگوله از آپدیت برنامه‌ها خبر می‌دهد. چگونه؟ برخی از برنامه‌های در پلی استور به آسانی قابل رؤیت نیستند؛ بنابراین موقعی که نسخه جدیدی از آنها عرضه می‌شود متوجه نمی‌شویم. در این مواقع APKUpdater درست و به موقع به کمکمان می‌آید تا بتوانیم نسخه‌های جدید این اپلیکیشن‌ها را دریافت کنیم.

 

 

اندروید مارکت APKUpdater

 

  • اندروید مارکت F-Droid

قوی، آسان و کار بدون وی.پی.ان! F-Droid از قوی‌ترین مارکت‌های اندروید خارجی است که بدون وی.پی.ان برنامه‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین اپلیکیشن‌های پایه‌ای چون گالری و تقویم هم در این مارکت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با وجود اینکه تعداد اپلیکیشن‌های این برنامه به تعدد برنامه‌های قبلی نیست، اما از بهترین‌ها در هر دسته‌بندی مایه گذاشته است.

 

  • اندروید مارکت Samsung Galaxy Store

گوشی موبایل سامسونگ یک امکان ویژه دارد؛ سامسونگ گلکسی استور! البته کاش این اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های اندرویدی دیگر به غیر از سامسونگ نیز نصب بود تا امکان استفاده همه کاربران با آن وجود داشت. اما جای نگرانی وجود ندارد، حتی اگر گوشی موبایل هوآوی یا گوشی موبایل شیائومی نیز ‌در اختیار دارید می‌توانید گلکسی استور را دانلود و نصب کنید. خوشبختانه حتی اسمارت تی‌وی‌ها و اسمارت واچ‌های سامسونگ نیز از این برنامه پشتیبانی می‌کنند.

 

 

سامسونگ گلکسی اپ استور

 

  • اندروید مارکت APK Tom

تام یک مارکت ناشناخته است؛ اما جالبی این برنامه در طراحی جذاب و عدم نیازمندی آن به وی.پی.ان است.این برنامه نیز یکی از بهترین مارکت‌های اندرویدی است زیرا اکثر اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی‌های گوناگون در این فروشگاه قرار گرفته‌اند.

 

  • اندروید مارکت ACMarket

اپلیکشن ACMarket به خاطر یک ویژگی منحصر به فرد، رابط کاربری، به خصوصش شناخته شده است. البته کارکرد این مارکت نیز کاملاً شبیه به فروشگاه Google Play است؛ ارائه برنامه‌ها و بازی‌های شناخته شده، متنوع و محبوب. علاوه بر این نیز برنامه‌های اصلاح شده و برنامه‌های اصلی را نیز داراست. به همین دلیل چنین می‌توان گفت که برنامه ACMarket از دیگر برنامه‌های کاربردی و بروز جایگزین گوگل پلی است.

 

مارکت‌ بازی‌های اندرویدی

اگر شما هم از علاقمندان به بازی‌های اندرویدی هستید بهتر است در کنار مارکت‌های ‌بالا، بر مارکت بازی‌های اندرویدی پایین نیز نگاهی بندازید.

 

  • مارکت بازی اندروید QooApp

یک مارکت بازی اندروید پر از بازی‌های ژاپنی؛ ارائه دهنده بازی‌های آسیای شرقی که در سرتاسر جهان از محبوبیت به خصوصی برخوردار است. البته اگر به گوگل پلی مراجعه کنید، با "عدم دسترسی این بازی‌ها در ایران" روبه‌رو می‌شوید. اما برنامه اندرویدی QooApp تمام بازی‌های آسیایی را بدون نیاز به وی.پی.ان به شما ارائه می‌دهد.

 

مارکت بازی اندروید QooApp

 

  • مارکت بازی اندروید Tap Tap

برنامه تاپ تاپ نیز مانند برنامه قبلی کار می‌کند؛ یکی از مارکت‌های خارجی برای اندروید که امکان دریافت بازی‌های آسیایی را برای شما فراهم می‌کند و شما را از تغییر ریجن گوگل پلی برای دانلود معاف می‌کند. شما می‌توانید در این برنامه انواع بازی‌هایی که دوست دارید را مشخص کنید تا فروشگاه بازی‌های مناسب شما را معرفی کند. این برنامه نیز می‌تواند بدون وی.پی.ان کار ‌کند، اما در این حالت عکس برنامه‌ها لود نخواهد شد.

 

  • مارکت بازی اندروید HappyMod

مارکت خارجی اندروید، به نام هپی مود برای گیمرها بهترین گزینه است. اگر قصد دارید بازی‌های جدید اندروید را پیدا کنید، مدت زمان زیادی جذب عناوین آن خواهید شد؛ عناوینی که دوست دارید هر یک را امتحان کنید.

 

  • مارکت بازی اندروید SosoMod

مارکت سوسو نیز بدون نیاز به روشن کردن وی.پی.ان در زمینه بازی گوشی، برنامه‌های جذاب و متنوعی ارائه می‌هد. با نصب این برنامه می‌توانید از برنامه‌های دیگری که گیم نیستند نیز در بخش Apps مطلع شوید. SosoMod اپلیکیشن‌های دیگر زمینه‌ها را نیز به شما معرفی می‌کند. اکثر این برنامه‌های بازی قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهند اما انتخاب نهایی با شماست.

 

مارکت بازی اندروید SosoMod

 

بهترین اندروید مارکت ایرانی

برخی از این مارکت‌ها، اپلیکیشن ایرانی نیز ارائه می‌دهند، اما امکان دارد در برخی از آنها برنامه مورد نظرتان را نیابید. البته برخی نیز دوست دارند با منوی فارسی کار کنند؛ در نظر داشته باشید که دانلود مارکت‌های خارجی اندروید از امنیت بیشتری برخوردارند اما این موارد برای کاربرانی است که مارکت اندروید ایرانی را ترجیح می‌دهند.

 

  • کافه بازار – بهترین مارکت اندروید ایرانی

برنامه کافه بازار توسط عده‌ای از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایرانی در سال 1389 طراحی شده است. این برنامه توانسته است از زمان توسعه خود تاکنون توجه بسیاری از کاربران ایرانی را به خود جلب کند. این مارکت اندرویدی با ارائه خدمات زیادی همچنان مشغول به فعالیت است. فعالیت‌هایی که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. خدمات پرداخت برای کاربران ایرانی
  2. ارائه تمام برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی و خارجی

بازار برای همه ما شناخته شده است؛ لذا برای آشنایی بیشتر با آن پیشنهاد می شود که به دانلود و استفاده از بهترین مارکت ایرانی بپردازید.

 

کافه بازار

 

  • مایکت

ماکیت نیز مانند بازار و دیگر مارکت‌های ایرانی با ارائه تمامی برنامه‌ها در دسته‌بندی‌های متنوع شانس خود را برای موفقیت بیشتر امتحان می‌کند. شما نیز می‌توانید با جستجوی برنامه مورد نظر در آن نیازهایتان را برطرف کنید.

 

  • پارس‌هاب

پارس هاب از برنامه‌های نادر ایرانی است که تا حدودی از گوگل پلی فراتر رفته زیرا علاوه بر دانلود برنامه‌ها خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. برای مثال شما با ورود به این برنامه به راحتی امکان کتاب خواندن، فیلم دیدن و موسیقی گوش کردن را نیز دارید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از خدمات این برنامه باید هزینه پرداخت کنید. علاوه‌بر این موارد گفته شده شما می‌توانید دوستان خود را هم در این برنامه دنبال کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت