علت خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل (برندهای مختلف)

گوشی موبایل بنا به دلایل مختلفی ممکن است ناگهان خاموش شود، در این لحظه ممکن است کاربر در حال پرداخت قبض باشد، یا در حین ثبت نام در جایی یا نصب برنامه‌ای باشد. استفاده از تکنولوژی همیشه برای نوع بشر لذت‌بخش بوده اما درست تا زمانی که دردسرساز نشود و زندگی ما را آسانتر کند. خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل بسیار اذیت کننده است؛ به خصوص وقتی که ندانیم این اتفاق از کجا آب می‌خورد. با این حال دلایل بسیاری برای این اتفاق ناخوشایند وجود دارد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. ممکن است علت خاموش شدن گوشی موبایل در بین برندهای مختلف، متفاوت باشد. برای مثال ممکن است مدل‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ به دلایل مشابهی خاموش شوند اما گوشی‌ برندهای مختلف مانند شیائومی و هواوی متفاوت است.

 

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل

چنانچه که شما نیز به این فکر می‌کنید که با خراب شدن گوشی موبایل اندروید باید قید آن را بزنید و آن را کنار بگذارید، بدانید که اشتباه می‌کنید. شمار زیادی از افراد بر این باور هستند که اگر قسمتی از عملکرد گوشی مختل شود به این معنا است که این گوشی درست نخواهد شد. خاموش شدن ناگهانی گوشی نیز از این دست اتفاقات است که کاربر در حین کار با آن مواجه می‌شود و فکر می‌کند دیگر گوشی قابل استفاده نیست. البته این مشکل می‌تواند دلایل مختلف بسیاری داشته باشد که برخی از آنها سخت افزاری و برخی نیز نرم افزاری هستند. یکی از علت‌ها نیز می‌تواند باتری گوشی موبایل باشد، زیرا گوشی نیروی مورد نیاز خود را از باتری به دست می آورد به همین دلیل نیز ما باید ترفندهای افزایش طول عمر گوشی موبایل به کار ببندیم.

این در حالی است که مشکلات نرم افزاری خاموش شدن گوشی را به آسانی می‌توان برطرف کرد. اما در صورتی که سخت افزار گوشی موبایل دچار مشکل شود نیاز است که از متخصصان فعال در زمینه خدمات تعمیرات موبایل، کمک بگیرید. برندهای مختلف نیز به خاطر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری مختلف معمولا به علت‌های متفاوتی خاموش می‌شوند.

 

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل سامسونگ

برای خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل سامسونگ علت‌های مختلفی وجود دارد؛ که یکی از اصلی ترین مواردی که باعث خاموش شدن یکباره گوشی و روشن نشدن آن می شود خراب شدن باتری گوشی سامسونگ است. گرما، فشار زیاد، استفاده طولانی، عدم استفاده از کابل شارژر اورجینال نیز می‌توانند از عواملی باشند که در کاهش عمر باتری و خرابی آن تأثیرگذارند.

 

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل سامسونگ

 

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

شاید برایتان جالب باشد که گوشی موبایل آیفون از مقاومت بسیاری در برابر گرما برخوردار است البته که این مقاومت در برابر سرما نیز وجود دارد اما این واقعیت دارد که بسیاری از گوشی‌های آیفون به دلیل سرمای زیاد، به صورت خودکار خاموش می‌شوند! مواردی مانند خرابی باتری گوشی، مشکلات نرم افزاری و همچنین مشکلات سخت افزاری از جمله دلایلی هستند که بین گوشی‌های مختلف از جمله گوشی های اندروید و آیفون مشترک است اما این مورد کمی منحصر به فرد است! کاربران اذعان داشته‌اند که تعداد کمتری از گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های آیفون به این مشکل دچار می‌شوند.

بهتر است که برای حل این مسئله از قاب‌های مناسب برای گوشی اپل استفاده کنید تا سرمای زیاد روی عملکرد آن تأثیرگذار نباشد و گوشی نیز به صورت ناگهانی خاموش نشود.

 

علت خاموش شدن گوشی موبایل شیائومی

گوشی های شیائومی که به تازگی محبوبیت زیادی در بین کاربران گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌ اند، مانند برندهای دیگر بدون نقص نیست. علت خاموش شدن گوشی موبایل شیائومی نیز می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، در این صورت شما در ابتدا باید از سالم بودن باتری گوشی خود مطمئن شوید. گوشی خود را به کابل و شارژر دیگری وصل کنید و امتحان کنید ببینید که مشکل از باتری است یا خیر. اگر مشکل به خاطر باتری باشد با تعویض کابل و شارژر این مشکل حل خواهد شد. مانند گوشی‌های دیگر نیز ممکن است یکی دیگر از دلایل آن به خاطر کمبود فضای کافی برای حافظه داخلی باشد، اگر حافظه گوشی شما پر شده‌ است و یا برنامه‌های ناسازگار با سیستم عامل نصب کرده ‌باشید، گوشی شما دچار اختلال شده و به یکباره خاموش خواهد شد. همیشه سعی کنید فضای کافی را در داخل گوشی حفظ کنید و از نصب برنامه‌های ناشناخته و با حجم بالا نیز دوری کنید.

 

علت خاموش شدن گوشی موبایل شیائومی

 

مشکلات نرم افزاری گوشی، از دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی‌های مختلف

مشکلات نرم افزاری خود یک عامل است، برنامه‌های ویروسی و مخرب نیز عاملی دیگر. این موارد در خاموش شدن گوشی موبایل آیفون، سامسونگ و مدل های دیگر سهیم باشند. چنانچه که مدتی است متوجه سیاه شدن صفحه نمایش گوشی موبایل خود شده‌ اید، باید به برنامه‌هایی که در این مدت نصب کرده‌اید، دقت کنید.

چنانچه که پیش از خاموش شدن ناگهانی گوشی، ابتدا موبایلتان هنگ می‌کند سپس بعد از چند ثانیه صفحه نمایش سیاه و خاموش می‌شود، این احتمال زیاد است که علت اصلی مشکلات شما، تنها برنامه‌های گوشیتان باشد. برای مقابله با این مشکل شما می‌توانید از آنتی ویروس‌های قدرتمند مناسب گوشی موبایل خود استفاده کنید. در صورتی که در طول روز چندین بار گوشی‌تان خاموش می‌شود، می‌توانید با استفاده از حالت Safe Mode از آن استفاده کنید. گوشی موبایل در این حالت، بدون تاثیرپذیری از برنامه‌های نصب شده فعالیت می‌کند. در صورتی هم که مشکل خاموش شدن ناگهانی در حالت سیف مود حل شود، به این معنی است که بد افزارها یا نرم افزارهای مخرب روی عملکرد گوشی شما تاثیر گذاشته بودند.

 

علت خاموش شدن گوشی با داشتن شارژ

بی‌شک زمانی که گوشی خاموش می‌شود اما هنوز شارژ دارد باید به سلامت باتری گوشی موبایل خود شک کنید. معمولاً باتری‌های خراب تا میزان خاصی انرژی در اختیار گوشی قرار می‌دهند سپس خاموش می‌شوند. به طور مثال امکان دارد که شارژ باتری به 30 درصد برسد سپس خاموش شود به این منظور شما می‌توانید با کالیبره کردن گوشی، آن را نجات دهید. امکان دارد که شارژ گوشی کاملا به پایان رسیده باشد اما شارژی که روی صفحه نمایش داده می‌شود، اطلاعات نادرستی را نمایش دهد. درست در همین شرایط باید گوشی موبایل خود را کالیبره کنید.

 

علت خاموش شدن گوشی با داشتن شارژ

 

خاموش شدن خودکار گوشی به دلیل گرم شدن بیش از حد گوشی

گرما از دیگر مواردی است که می‌تواند موجب خاموش شدن گوشی موبایل گردد حتی زمانی که گوشی شارژ دارد. اما در حالت کلی، نیز گرم شدن بیش از حد روی باتری و قسمت‌های دیگر گوشی نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از گوشی‌ها درست وقتی که خیلی داغ می‌شوند، برای جلوگیری از آسیب زدن به قسمت‌های مختلف گوشی، خاموش می‌شوند. به منظور حل این مسئله بهتر است از قاب مناسبی برای گوشی استفاده کنید.

 

مشکلات سخت افزاری دخیل در خاموش شدن ناگهانی گوشی و ریستارت

ضربه و خیس شدن از موارد بسیار مهمی هستند که در نهایت منجر به خراب شدن قسمت‌های مختلف سخت افزاری گوشی موبایل خواهند شد. معمولا گوشی موبایل ضد آب یا حتی گوشی‌های معمولی که تعمیر می شوند، به چنین مشکلاتی دچار می‌شوند. اگر به تازگی گوشی خود را دست یک تعمیرکار سپرده‌اید، این احتمال نیز وجود دارد که قطعات به خوبی تنظیم نشده باشند. یکی از دلایل ریستارت شدن گوشی به صورت خودکار، خراب شدن تاچ و ال سی دی گوشی است. در این مورد نیز باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

 

دلیل خاموش و روشن شدن مداوم گوشی

چنانچه که گوشی موبایل شما به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود، ممکن است به خاطر بالارفتن بیش از اندازه فرکانس پردازنده گوشی موبایل شما در موقع استفاده باشد، همچنین احتمال وجود ایراد سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در پیکربندی گوشی نیز وجود دارد.

در حالت بروز مشکل سخت افزاری ممکن است یکی از دلایل آن، عدم جایگذاری درست باتری موبایل در جای خود باشد که باعث اتصالی شده و این خاموش روشن شدن را رقم زده است. در برخی از گوشی‌ها دمای بالا و داغ شدن گوشی عامل بروز چنین مشکلی می‌شود. در چنین زمانی پیشنهاد می‌شود که گوشی خود را خاموش کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کرده باشید. برای حل مشکل خاموش روشن شدن گوشی به صورت مداوم چه باید کرد؟

  1. خالی کردن کش گوشی
  2. کشتن ویروس‌های گوشی موبایل
  3. بوت کردن گوشی در حالت ASR
  4. مراجعه به تعمیرکار.

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت