بهترین گوشی های بازار موبایل ایران

بهترین گوشی های بازار موبایل ایران چه هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ گشت و گذار در بین مدل های مختلف گوشی های هوشمند شاید در نگاه اول هیجان انگیز و جذاب به نظر برسد، اما مطمئن باشید پس از مدتی برای شما به امری گیج کننده تبدیل خواهد شد.

تا زمانی که ندانید واقعا از یک گوشی هوشمند چه می­خواهید، اوضاع برایتان سخت تر می­شود. مطمئنا تنها زمانی می­توانید از این وضعیت خلاص شوید که با ویژگی های مهم و حیاتی بهترین گوشی بازار موبایل ایران آشنایی پیدا کنید.

همراهی ما را در ادامه این مقاله از دست ندهید، مطالبی را به شما ارائه می­دهیم که برای انتخاب بهتر و سریعتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

ویژگی های بهترین گوشی های بازار موبایل ایران

گوشی های هوشمند، چیزی که به هر کجا نگاه کنید، آنها را خواهید یافت. حتی ممکن است یکی از آنها همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، در دستتان باشد. تا همین چند سال اخیر خرید گوشی موبایل جدید، کار آسانی بود. اما امروز، اینطور نیست. امروزه هر نسل جدید از گوشی های هوشمند با پیشرفت های جدی و عجیبی همراه است.

 یک مشکل جدی در این بین وجود دارد. از آنجایی که تفاوت کمی بین دو نسل متوالی گوشی های هوشمند وجود دارد، در نتیجه، پیدا کردن چیزی که واقعا مناسب شما باشد، طاقت فرسا خواهد بود. اما نگران نباشید. در ادامه ویژگی هایی که باید از بهترین گوشی های بازار موبایل ایران انتظار داشته باشید را با شما در میان می­گذاریم.

 

ویژگی های بهترین گوشی های بازار موبایل ایران

 

اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند

در گذشته تنها استفاده مردم از تلفن همراه فقط برای تماس گرفتن و پیام دادن بود. به همین دلیل نیز داشتن یک گوشی بزرگ ضروری به نظر نمی­رسید. اما با ورود قدرتمند گوشی های هوشمند به بازار همه چیز تغییر کرد. زمانی که در اواخر سال 2009 اولین سری گوشی های 4.0 یا 4.5 اینچی معرفی شدند، طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کردند.

 

بررسی اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند

 

اما در حال حاضر با توجه به تغییر سلسفه ها و زرتحی گوشی های هوشمند اندازه صفحه نمایش ایده آل برای جدیدترین مدل و بهترین گوشی های بازار موبایل ایران بین 5.0 تا 7.0 اینچ می­باشد. گوشی هایی که در این بازه قرار دارند:

  • عملکرد را به حداکثر می­رسانند
  • استفاده از آنها بسیار راحت است
  • به راحتی در دست جای می­گیرند
  • وزن سبکی دارند

 

وضوح و کیفیت صفحه نمایش در گوشی های هوشمند

از صفحه نمایش شبکیه آیفون گرفته تا صفحه نمایش سوپر ال سی دی HTZ، کاملا مشخص است که سازندگان بر روی کیفیت نمایشگر گوشی موبایل خود تاکید ویژه ­ای دارند و دلایل بسیار خوبی نیز برای آن دارند. هنگام روش کردن دستگاه اولین چیزی که می­بینید، صفحه نمایش است. بنابراین، تولیدکنندگان تلفن همراه، علاوه بر اندازه صفحه نمایش، به وضوح و کیفیت آن نیز توجه نشان می­دهند.

 رزولوشن (وضوح) و فناوری، دو عامل تعیین کننده کیفیت صفحه نمایش هستند. بهترین گوشی ایران را می­توانید با وضوح 1080 در 720 یا بالاتر و فناوری LCD (S-LCD یا IPS)، AMOLED و OLED تهیه کنید.

 

دوربین گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند امروزه بیش از برقراری تماس مورد استفاده قرار می­گیرند.

مردم دوربین های عکاسی خود را به نفع گوشی های هوشمند کنار گذاشته ­اند. انتخاب دوربین گوشی مناسب سخت است و شما به هیچ وجه نمی­توانید تنها با نگاه کردن به مشخصات گوشی، کیفیت دوربین آن را  تعیین کنید.

اما با این حال، گوشی هایی که کیفیت دوربین آنها بیش از 50 مگاپیکسل باشد، عکس ها و کیفیت تصویر بهتری به شما ارائه می­دهند.

 

بررسی دوربین گوشی های هوشمند

 

ویژگی های نرم افزار

 بیشتر مردم توسط محصولاتی با ویژگی های زیاد و شگفت انگیز همیشه اغوا می ­شوند. بسیاری فکر می­کنند هرچه در یک گوشی نرم افزارهای بیشتری وجود داشته باشد، به این معناست که گوشی قابلیت های بیشتری نسبت به سایرین دارد.

اینطور نیست.

باید بدانید که انتخاب بهترین گوشی موبایل ایران ایران تنها از روی ویژگی های نرم افزاری اشتباه بوده و این بیشتر به نیاز شما بستگی دارد.

 

عمر باتری گوشی های هوشمند

یک گوشی هوشمند با باتری ضعیف می­تواند برای شما ناامیدکننده باشد. در حالت ایده آل یک گوشی خوب باید بتواند یک روز استفاده متوسط را برای شما دوام بیاورد. یک گوشی با عمر باتری 2000 میلی آمپر ساعتی و بالاتر می­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

بررسی عمر باتری گوشی های هوشمند

 

حافظه (RAM) و قدرت پردازش

بسیاری از علاقه ­مندان به گوشی های جدید، مجذوب قدرت پردازش و RAM خوب آنها می ­شوند. در هر نسل از گوشی های هوشمند، سازندگان، حافظه و هسته های پردازشی بیشتری را در گوشی های خود قرار می­دهند. RAM بین 3 تا 6 گیگابایت و پردازنده 8 هسته ای برای یک گوشی هوشمند ایده آل هستند. هرچه تعداد هسته ها بیشتر باشند، به تلفن اجازه می­دهند عملکردهای بیشتری را اجرا کند.

 

حافظه داخلی در گوشی های هوشمند

بهترین گوشی های بازار موبایل گوشی هایی هستند که حافظه داخلی بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

چرا؟ کاملا واضح است.

امروزه همه ما از دوربین عکاسی، پخش کننده های MP3 و MP4 کمتر استفاده می­کنیم و گوشی های خود را جایگزین کرده ­ایم. به همین دلیل به فضای ذخیره سازی زیادی در تلفن خود نیاز داریم. گوشی هایی با بیش از 32 گیگ حافظه داخلی، برای افرادی که فایل ها و اطلاعات زیادی دارند، مناسب است.

 

حافظه داخلی در گوشی های هوشمند

 

بهترین گوشی های بازار از نظر طراحی و کیفیت ساخت

از چرم منحصر به فرد سامسونگ گلکسی Note III گرفته تا بدنه یکپارچه آلومینیومی HTC One، همه این طراحی ها نشان می­دهند که سازندگان همواره به دنبال خودنمایی و به رخ کشیدن محصولات خود هستند. ا

ما توجه زیادی به طراحی بدنه گوشی ها زیاد هم ضروری نیست. چرا که به احتمال زیاد بسیاری از شما برای محافظت از گوشی های عزیز خود از قاب (گارد) استفاده می­کنید. آنچه در طراحی بهترین گوشی های بازار موبایل ایران اهمیت دارد، خوش دست بودن و سبک بودن آنها می­باشد.

 

لوازم جانبی

شاید لوازم جانبی گوشی های هوشمند زیاد مورد توجه قرار نگیرند، اما جایگاه ویژه خود را دارند. اکثر تلفن های همراه باید دارای موارد اولیه یعنی شارژر USB، محافظ صفحه (گاهی اوقات) و گارد باشند. گوشی های پرچمدار معمولا پشتیبانی لوازم جانبی بیشتری دارند.

 

سیستم عامل گوشی های هوشمند برتر ایران

هر سیستم عاملی مزایای خود را دارد. این به شما بستگی دارد که اندروید را ترجیح می­دهید یا IOS را بیشتر قبول دارید. اندروید به شما کنترل بیشتری بر برنامه های مورد نظر می­دهد و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری دارد. درحالی که IOS یک منبع متمرکز برای برنامه ها در اختیار شما قرار می­دهد.

 

سیستم عامل گوشی های هوشمند برتر ایران

 

پشتیبانی دو سیم کارته

مطمئنا این قابلیتی است که بسیاری از شما در بهترین گوشی های بازار موبایل ایران به دنبال آن هستید. قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت ممکن است برای شما ضرورت داشته باشد. پس در هنگام انتخاب گوشی به این ویژگی توجه کنید.

 

بهترین گوشی های بازار موبایل ایران تا 5 میلیون تومان

قیمت روز گوشی در بازار ایران نوسانات زیادی دارد، پس بهتر است قبل از خرید گوشی حتما استعلام قیمت بگیرید. گوشی های هوشمند در این بازه قیمت می­توانند دارای مشخصات کلی عمر باتری 3000 تا 5000 میلی آمپر ساعتی، حداکثر حافظه (RAM) 4 گیگ، فضای ذخیره سازی 32 و 64 گیگی، صفحه نمایش 6 اینچی و پردازنده 8 هسته ای و نمایشگر های LCD باشند. لیستی از بهترین گوشی های هوشمند با چنین قابلیت هایی عبارتند از:

 

بهترین گوشی های ایران 5 تا 7 میلیون تومان

صفحه نمایش 6 اینچی، عمر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، نمایشگر های AMOLED، رم 6 GB، پردازنده 8 هسته ای و تراشه های Snapdragon 680 – 732 و حافظه ذخیره سازی بیش از 64 گیگ از مشخصه های بارز گوشی های هوشمند در این رنج قیمت هستند.

 

برترین گوشی های بازار موبایل ایران 7 تا 10 میلیون تومان

در این بازه قیمت می­توانید گوشی هایی با حداکثر وضوح 1080 در 2400، صفحه نمایش AMOLED، عمر باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، رم 6 یا 8 گیگی و حداکثر حافظه داخلی 128 گیگی تهیه نمایید. بهترین ها در این بازه قیمت به صورت زیر است:

 

بهترین گوشی های موبایل در ایران 10 تا 15 میلیون تومان

صفحه نمایش AMOLED، رم 8 تا 12 گیگ، حافظه داخلی 128 تا 256 گیگی و عمر باتری 5000 میلی آمپری از ویژگی های بارز گوشی های هوشمند در بازه قیمت 10 تا 15 میلیون محسوب می­شوند.

 

بهترین گوشی های بازار موبایل ایران بالای 15 میلیون تومان

پول بیشتر، امکانات بیشتر، این چیزی است که با خرید گوشی های بالای 15 میلیون نصیبتان می­شود. از جمله مشخصات کلی گوشی های هوشمند در این رنج قیمتی می­توان به حافظه داخلی 128 به بالا، رم 8 یا 12 گیگ، کیفیت دوربین عالی، حداکثر وضوح ممکن، عملکرد برتر، شارژ سریع، صفحه نمایش OLED و ... اشاره کرد.

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به گوشی می باشد و تمامی حقوق آن محفوظ می باشد
طراحی و برنامه نویسی کیان تجارت